OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Närlant importerar och säljer maskiner för lantbruk, park och trädgård via svenska återförsäljare till lantbruk, skogsbruk, kommuner, golfbanor, markentreprenörer mfl. Närlant Import AB erbjuder produkter som håller hög kvalité och de kommer från starka och kända tillverkare som säljs under sin rätta identitet. Vi är ett importföretag med nästan 50 års erfarenhet i branschen, vi har en stark kvalitetsprofil såväl produkt- som servicemässigt. Närlant Import AB har idag 14 anställda. Efterfrågan på våra produkter är stor och ökar.
Reservdelsansvarig, placering Örebro
Nu söker vi dig som vill arbeta som reservdelsansvarig hos oss. Du kommer i början att arbeta parallellt med befintlig personal för att komma in i arbetsuppgifterna.
Tjänsten innebär att du ansvarar för våra reservdelar och säkerställer beställningar och leveranser. I arbetsuppgifterna ingår att ta emot order från våra återförsäljare b la via vår webbshop, lägga in varor från leverantörer, samt plocka ihop beställningar. Du kommer arbeta nära dina kollegor och ha en daglig dialog med återförsäljare och leverantörer som finns både i Sverige och Europa.
Du kommer att arbeta i vårt affärssystem Visma Business. Du kommer även boka frakt och hantera fakturering samt att lossa och lasta turbilar. Ditt arbete kommer att vara omväxlande och du vet vad som behöver prioriteras. Att ge fantastisk service och att vara lösningsorienterad ser du som en självklarhet. Hos oss på Närlant har vi en mycket god och öppen stämning och vi är måna att vi trivs tillsammans.
Din kompetens:
- Du har goda kunskaper i det engelska språket då många av våra leverantörer finns i Europa.
- Erfarenhet av lantbruksmaskiner eller liknande.
- Vana att kommunicera via telefon och mail.
- God IT-vana och erfarenhet av att arbeta i affärssystem och Officepaketet.
Du har kanske vuxit upp på en gård och har intresse för lantbruksmaskiner, van att leta och finna lösningar på egen hand. Du kanske tidigare har arbetat med ordermottagning eller lagerarbete.
Har du rätt inställning till att vilja lära dig, samt att du tycker om att serva och hjälpa våra kunder, då kan du vara den person vi söker! Tjänsten är heltid.
Låter det här intressant, eller har Du frågor kring tjänsten?Då är du välkommen att ringa till rekryteringskonsult Ulrika Goldkuhl Best Bemanning & Rekrytering AB på telefon 019 – 12 60 01.
Din ansökan med ett personligt brev och CV vill vi ha snarast, dock senast 23 okt.
Urval kan komma att ske under ansökningsperioden.
Välkommen med din ansökan!