OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du leverera reservdelar och service i världsklass? Då kan du vara den vi söker! Du får representera ett av världens starkaste varumärken där stolta, glada och krävande kunder är en del av din vardag.
Vi fortsätter vår satsning i Eskilstuna och utökar nu teamet med en till reservdelsansvarig.
Arbetsuppgifter
Som reservdelsansvarig i vårt serviceteam har du ett brett och varierande arbete med stort ansvar och många kontaktytor. Reservdelsverksamheten och lagret ska drivas så effektivt och lönsamt som möjligt.
Våra kunder är det viktigaste för oss och grundförutsättning för att skapa tillgänglighet på fordon är att ha rätt reservdelar hemma, därför ser vi denna roll som central i vår organisation. Det är viktigt att allt kundbemötande utförs på ett vänligt, professionellt, serviceinriktat och hjälpsamt sätt. Du träffar våra kunder och rådgör med dem kring reservdelar, service och för dialog kring reparationer.
Du verkar aktivt för att skapa och behålla stort förtroende och hög leveransprecision för lagret och strävar efter att öka reservdels- och serviceförsäljning. Lagerstyrning, bevakning, framtagning av relevanta analyser är uppgifter du känner dig bekväm med.
Din profil
Du har lägst gymnasieutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet med ett intresse för fordon och att ge service. Vi ser gärna att du idag arbetar inom kundrelationsförsäljning och är van att möta kunder. Har du erfarenhet av t.ex. reservdelshantering, logistik eller servicerådgivning sedan tidigare är en stor fördel. En bred kunskap inom lastbilar, släp och påbyggnationer är meriterande.
Datorvana och datorkunskap krävs då arbetet i många moment kräver god systemförståelse.
Du är serviceinriktad och känner dig bekväm med att vara spindeln i nätet, du är affärsmässig med verbal förmåga, öppen attityd och har ett respektfyllt bemötande. Ordning och reda är självklarhet för dig eftersom du är van vid att leverera. Du vet även att din positiva inställning kan lösa knepiga situationer när man sätter kunden i fokus. Du trivs i ett högt tempo och värdesätter samarbete med dina arbetskamrater. Du bidrar med gott humör och hög arbetsmoral. Dina bidrag med goda idéer i vårt förbättringsarbete välkomnas.
Du talar och skriver obehindrat svenska, samt har goda kunskaper i engelska i tal och skrift.
B körkort är ett krav och truckkort meriterande.
Vi erbjuder
En trivsam arbetsmiljö och ett team av kompetenta och trevliga arbetskamrater som hjälper dig att växa med uppgifterna. En personlig utvecklingsplan med såväl praktiska som teoretiska utvecklingssteg samt möjlighet till vidareutveckling inom Scania.
Tjänsten är på heltid.
Ytterligare information
Vid frågor angående tjänsten kontakta Andreas Princis, Servicechef Eskilstuna tfn. 010-7066 451.
Ansökan
Din ansökan ska innehålla personligt brev, CV och relevanta betygskopior. Sista ansökningsdag är 2024-04-05. Intervjuer kommer att hållas löpande under ansökningsperioden. En bakgrundskontroll kan komma att genomföras för denna tjänsten.
Vi ser fram emot din ansökan!
Scania Sverige AB är ett bolag inom Scaniakoncernen, och distributör för Scanias produkter och tjänster på den svenska marknaden. Scania Sverige ansvarar för ett brett produkt- och tjänsteutbud inklusive försäljning och service via ett återförsäljarnät med 90-talet Scaniaanläggningar och 2 000 medarbetare, varav knappt 1 000 personer i den egna återförsäljarverksamheten i storstadsregionerna Stockholm, Göteborg och Malmö samt inom Gävleborg, Dalarna, Södermanland och Västmanland. Huvudkontoret ligger i Stockholm, Kungens Kurva. 2022 registrerade Scania Sverige 2 462 tunga fordon till en marknadsandel på 40,6%, därtill registrerade Scania Sverige 239 Scaniabussar.