Reservdelsassistent till York Marine

Arbetsbeskrivning

YORK Marine AB i Norrköping säljer och levererar kylanläggningar för kryssnings- och passagerarfartyg, samt kyllastfartyg. Eftermarknadsavdelningen servar våra kunder med service, reparationer, anläggnings- uppgraderingar samt reservdelar. Verksamheten har under olika namn funnits i Norrköping i över 50 år, och den installerade basen av marina anläggningar som Eftermarknadsavdelningen servar är därmed representerad på alla världens hav, med våra kunder - rederier och ship managementföretag - spridda över hela världen. Eftermarknadsverksamheten, bestående av totalt 16 medarbetare i olika roller, omsätter c:a 60 MSEK på årsbasis. Hela företaget omsätter totalt c:a 250 MSEK, med c:a 95% exportandel. Du som assistent ska avlasta ordinarie personal, genom att under deras handledning utföra delar av de moment som man relativt lätt kan överföra på någon mindre erfaren. Detta innefattar bl.a Orderregistrering i datasystemet Förfrågan och kontroll av pris och lagertillgång hos våra leverantörer Utfärdande av inköpsorder i datasystem Leveransuppföljning (per email och telefon) Kommunikation med lagerpersonal och lokala speditörer, för packning och bokning av frakter Allmän "pappershantering" som arkivering i pärmar Inmatning av data i nytt affärssystem (överföring från gammalt till nytt system) Vår avsikt är att du gradvis (gärna snabbt!) - genom handledning av ordinarie personal - ska öka sin förmåga att arbeta självständigt. De avgörande egenskaper vi söker är: Positiv och service-minded inställning Gillar att "fixa" Kan acceptera att tidvis utföra "massjobb", i form av inmatning av stora datamängder. Lättlärd och självgående Sinne för ordning och reda Tidigare erfarenhet från administrativa arbetsuppgifter är meriterande men inget krav, likaså blir jobbet sannolikt mer intressant för den som har ett visst teknikintresse. Du bör ha ett intresse - och/eller studiebakgrund eller tidigare arbetserfarenhet - inom något av följande områden: . Kundservice . Logistik . Teknik . Internationella affärer . Internationell shipping-/rederinäring Genom att arbeta inom vår verksamhet finns goda möjligheter att vidareutvecklas och lära nytt inom dessa områden. Vi tror också att du har studerat - eller studerar - på minst 3-årig gymnasienivå, gärna högskolenivå. Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav. Allmän datorvana ett krav - tidigare erfarenhet från något/några större affärssystem meriterande. Grundläggande kunskaper inom Word och Excel krävs. Vi erbjuder en intressant internationell affärsmiljö, med gott kamratskap och god sammanhållning. Här finns goda möjligheter att lära sig nytt inom ovan beskrivna områden. Att vår arbetsplats är attraktiv visar sig genom att tidigare medarbetare gärna återvänder till oss, som konsulter eller anställda (permanent eller vikarier/säsongsanställda) - och en ömsesidig relation innehåller alltid potential för framtiden. Tillträde snarast möjligt - ju förr desto bättre. De tre viktigaste faktorerna för att lyckas i tjänsten är: . Positiv inställning & service-mind . Flyhänthet . Intresse av ovan beskrivna områden Vi samarbetar med Cojn i denna rekrytering. Ansök via www.cojn.se. Om du har frågor är du välkommen att kontakta Soja Olson, rekryteringskonsult på Cojn, 011-400 13-70.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: COJN AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 3 maj 2007
  • Ansök senast: 13 maj 2007

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010