Reservdelschef

Reservdelschef

Arbetsbeskrivning

Hedin Bil-koncernen består av flera dotterbolag till Hedin Group. Genom våra dotterbolag bedriver vi försäljning och eftermarknad för motorbranschen. Vi brukar säga att vi har något för alla. Men egentligen är det ju bara en sak som är viktig: Vi har något för varje unik kund.

Att arbeta på Hedin Bil medför att vara en del av en tillväxtresa som vi vill att du ska vara med på. Du ska känna att du har inflytande att påverka både din egen och våra kunders möjligheter till framfart. Hedin Bil ska vara ett företag som ser dig och din potential att utvecklas och det ska självklart vara kul att arbeta med oss!

Om jobbet
Som en del av vår resa framåt söker vi en Reservdelsansvarig. I rollen ansvarar du för att säkerställa att verkstad och bilförsäljning får tillgång till rätt tillbehör och reservdelar så att våra mekaniker kan vara effektiva och skapa förutsättningar för en hög kundnöjdhet. Du ansvarar för både tillbehörsbutik och reservdelslager. I arbetsuppgifterna ingår omsättning, - beläggnings- och resultatansvar för reservdelsavdelningen och att driva avdelningen mot uppställda mål och nyckeltal. Du ansvarar för lager- och lagervärde och minimering av inkurans.

Mycket fokus ligger på ledarskapet och fördelning av arbetet, resurs- och kompetenssäkring, utveckling- och engagemang av personal och lönesättning, och att upprätta hålla en trygg och regelmässig arbetsmiljö. Du ansvarar för att avdelningen är attraktiv och tilltalande för våra kunder. Du rapporterar till Servicechefen på anläggningen.

Din profil
För uppgiften krävs att du har flerårig erfarenhet av reservdels- och lagerverksamhet, samt erfarenhet av ett affärs- och personalutvecklande ledarskap. Du är duktig på logistik och förstår vikten av ordning och reda i lagermiljö. Viktigt är också att du arbetar på ett proaktivt sätt mot våra samarbetspartners på externa verkstäder. Du är driven och har förmåga att identifiera förbättringsområden, samt handlingskraftig på genomförandet.

Stor vikt läggs vid din personlighet, och det är viktigt att du är intresserad av att arbeta med utveckling av såväl processer och arbetsrutiner som utveckling av dina medarbetare i teamet. Du drivs av att entusiasmera andra och skapa en bra teamkänsla. Du har goda allmänna datorkunskaper och det är meriterande om du har kunskaper i affärssystemet Kobra. Vidare ser vi att du har tidigare erfarenhet av ledarskap. B-körkort och truckkort fordras.

Vi erbjuder
Hos oss får du tryggheten i att vara en del av ett stort och expansivt företag med kollektivavtal samt goda utvecklingsmöjligheter i en kultur som präglas av våra värderingar trygghet, trovärdighet och tillgänglighet. Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner så som förskottssemester, extra föräldralön och ett friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa. Läs mer om oss på vår hemsida www.hedinbil.se.

Anställningen är på heltid med sex månaders provanställning.

Välkommen med din ansökan!
Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför din ansökan redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Stefan Ernryd
08-505 696 17
Joakim Karlberg

Sasha Konjhodzic
08-505 691 23

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hedin Bil
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 juni 2023
  • Ansök senast: 6 december 2023

Besöksadress

Smista allé 11
None

Postadress

Smista allé 11
Segeltorp, 14170

Liknande jobb


21 november 2024