OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rottne Industri är i dag världens fjärde största tillverkare och leverantör av kraftfulla, hjulburna skogsmaskiner anpassade för kortvirkesmetoden. Det är vi stolta över. Från våra fabriker levereras varje år runt 200 toppmoderna och robusta skördare och skotare till fyra kontinenter. Rottne Industri är ett helsvenskt företag med all produktion inom Sveriges gränser. Med ambition att växa står vi väl rustade inför framtiden tack vare engagerad personal och ett av världens bästa skogsmaskinprogram.
Vårt återförsäljarnät finns både i Sverige och utomlands.
Vi omsätter cirka 750 miljoner och har runt 250 anställda vid fabriker i Rottne, Lenhovda och Stensele. Två tredjedelar av vår produktion exporteras till Europa och Nordamerika. Huvudkontoret ligger i natursköna Rottne i Småland. Bakom varje detalj på våra maskiner finns en tanke; hur kan vi göra en redan bra sak bättre? Allt handlar om viljan att utveckla sig och att tänka utanför boxen.
Våra skotare och skördare är inte bara maskiner, de är arbetsplatser. Då ska även den sista timmen i ett arbetspass kännas bekväm. Då ska det vara smidigt att serva den eller byta ut delar.
Att vi uppfyller det löftet är ett viktigt ansvar och därför söker vi nu en Reservdelschef
Tjänsten innebär bland annat det här
Som Reservdelschef leder och organiserar du vår reservdelsverksamhet med målet att förarna av våra maskiner aldrig ska behöva stå stilla i väntan på delar. Vi säkerställer att maskinen kan vara i drift och kundnöjdheten hög. För att nå det, behöver du se till att vårt arbete med reservdelar är effektivt, lagerhanteringen optimal och att relationerna med våra återförsäljare och samarbetspartners bygger på långsiktighet, förtroende och lojalitet. Men ingenting är någonsin så bra att det inte kan bli bättre och därför är det också ditt ansvar att ständigt utveckla reservdelsaffären både på operativ och strategisk nivå. Du behöver vara proaktiv. Vi rör oss för fort för att vara reaktiva!
Du arbetar med att analysera marknadsförhållanden och konkurrens för att identifiera nya affärsmöjligheter och optimera befintliga processer så att vi finns på rätt plats, med rätt produkt, i rätt tid.
I din roll har du personalansvar för ett härligt gäng som med stort engagemang ser till att vår reservdelsverksamhet håller hög servicegrad. Dina medarbetare arbetar med ordermottagning, reservdelslager, packning och skeppning. Tillsammans är de tolv anställda. I ditt ledaransvar ligger att trygga personalens kompetensutveckling, att de får de förutsättningar och den information de behöver, lönesättning, rehabilitering och en säker arbetsmiljö. Vi tror på att delaktighet och löpande information skapar högt engagemang. Därför är det betydelsefullt att du på ett inspirerande och tydligt sätt håller dialogen om förväntningar och aktiviteter levande med dina medarbetare.
Du rapporterar till Försäljnings- och marknadschefen.
För att nå hela vägen behöver du ha den här kompetensen och förmågan
Vi uppskattar att du har relevant erfarenhet av reservdelsförsäljning och lagerhantering. Du besitter kommersiell förståelse och har kunskapen som krävs för att genomföra analyser av marknadstrender och kundbehov. Din förmåga att se var förbättringar kan göras och kreativitet att föreslå nya lösningar är viktig för vår utveckling. Med hög social kompetens, implementerar du de förändringar och förbättringar som tas fram.
Du har lätt för att skapa förtroende hos kunder, återförsäljare och andra samarbetspartner så att våra goda relationer bibehålls och utvecklas.
Du behöver behärska svenska och engelska i tal och skrift. Är du en fena även på tyska eller franska så välkomnar vi det, men det är inget krav.
Då resor förekommer i tjänsten, är det krav på B-körkort.
Ditt ledarskap är av stor vikt för att våra medarbetare inom reservdelsverksamheten skall tycka att det är roligt att gå till jobbet! Vi söker dig som uppskattar att ta ledarskap och som uppskattas av dem du leder. Vi tror på att personal som trivs och känner motivation också känner glädje över att komma till arbetet. Känner man arbetsglädje, så gör man också ett gott jobb. Vi söker därför dig som har förmågan att genom ditt ledarskap bidra till just den arbetsglädjen. Med andra ord - du har förmågan att utveckla både medarbetare och verksamhet.
Men alla dagar är inte glass och ballonger. Då krävs det att du kan vara tydlig i ditt ledarskap och på ett respektfullt sätt även ta de svåra samtalen när situationen så kräver.
Det här erbjuder vi dig
Vi är ett företag som är mån om vår personal och deras välmående samt balans i livet. Vi förstår att det kör ihop sig ibland och därför har vi flextid. Vi har en aktiv festkommitté som anordnar roliga personalaktiviteter. Vi satsar på chefsutveckling, har interna utvecklingsprogram för personalen, generöst friskvårdsbidrag och naturligtvis har vi kollektivavtal med bra försäkringar och pensionslösningar.
Placering och omfattning
Rottne (2 mil norr om Växjö), heltid
Har du frågor om tjänsten, så svarar vi gärna
För frågor om företaget och tjänsten är du välkommen att ringa Rekryteringskonsult Ewa-Marie Åström på telefon 073-801 04 46 eller Försäljnings- och Marknadschefen på Rottne Industri - Niklas Lefévre på telefon 070-61 88 102
Ansökan
I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Head Consulting Group och det är till dem du skickar din ansökan. Vi förbehåller oss rätten att tillsätta tjänsten innan ansökningstiden har gått ut.