Reservdelsinköpare, tunga fordon

Reservdelsinköpare, tunga fordon

Arbetsbeskrivning

VI SÖKER NU VÅR NÄSTA RESERVDELSINKÖPARE.


Vad är Europart?
EUROPART är sedan 70 år tillbaka en framgångsrik verksamhet på marknaden för fordonsreservdelar och är idag en ledande partner för nyttofordonsverkstäder samt operatörer av lastbils-, släpvagns-, transportbils- och bussvagnparker i Europa.
Europart har 300 försäljningsställen i 27 länder och mer än 400 000 delar. Dessutom drar EUROPARTs kunder fördel av kvalitetsprodukterna av vårt eget märke EUROPART Premium Parts med 7 500 tillgängliga delar.
Vi är ett kundorienterat företag med fokus på service och kvalitet. Vårt företag är i förändring och vi vill gärna utvecklas tillsammans med våra medarbetare. Villkor enligt kollektivavtal.
Europartkoncernens huvudkontor och huvudlager ligger i Werl, Tyskland och förser våra europeiska filialer med gods.




Övergripande beskrivning av tjänsten:
Inköparen ansvarar för att göra inköp till företaget enligt beslutad inköpsprocess, utföra kvalitetskontroll av material/produkter. Vidare ansvarar inköparen för eventuella specifikationer och i vissa fall avtal samt leveransbevakning vid inköpen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
-Arbeta enligt inköpsprocessen och budget.
-Upprätta inköps- och leveransplaner i samråd med inköpschef.
-Köpa in från centrallagret samt externa leverantörer
-Samla in data, kartlägga, utreda och analysera material / produkter samt formulera specifikationer inför köp.
-Se till att det operativa flödet av material / produkter för företagets behov fungerar.
-Prissätta och underhålla produktsortimentet vid behov.
-Samarbeta med kommunikatör/marknadsförare kring produktkatalog osv.
Samt i övrigt förekommande arbetsuppgifter inom avdelningen och på företaget.




Din profil:
- Tidigare fordonstekniska kunskaper och erfarenhet av inköp. Gärna 2-3 års erfarenhet av liknande företagsverksamhet.
- Serviceinriktad och förstår vikten av att hålla goda relationer med kollegor och leverantörer.
-Sinne för att göra goda affärer, gillar ordning och reda.
- Goda kunskaper i både svenska och engelska, tyska är meriterande samt mycket god IT-vana där erfarenhet av något inköps-/affärssystem finns.


Tjänsten är heltid med fast månadslön.
Känner du igen dig i ovanstående och tycker att detta låter som en intressant utmaning är du varmt välkommen att skicka ditt CV och ett personlig brev till Susanne Lindgren på s.lindgren@europart.net

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Europart i Sverige AB Malmö
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 april 2020
  • Ansök senast: 20 maj 2020

Postadress

Flygaregatan 4
Malmö, 21239

Liknande jobb


24 november 2024

Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024