Reservdelskoordinator till Mörby Centrum

Reservdelskoordinator till Mörby Centrum

Arbetsbeskrivning

Vår kund växer och vi söker nu efter en ny kollega som ska arbeta som reservdelskoordinator. Detta är en ny tjänst och du kommer ha möjlighet att påverka utformningen av den. Du kommer att arbeta med reservdelsbeställningar och uppföljning av leveranser.

Vår kund är världsledande inom värme och kyla och sitter i ett öppet kontorslandskap i trevliga lokaler i Mörby Centrum. De arbetar hemma ca 2 dagar per vecka om arbetet tillåter det.



Arbetsuppgifter

Dina främsta arbetsuppgifter kommer vara:

- Lägga reservdelsbeställningar
- Se övertillgängligheten för reservdelarna
- Följa upp leveranser


De flesta frågorna från kunderna gällande reservdelar kommer via telefonen.

Du kommer att ansvara för att få svar från lagret i Europa gällande tillgänglighet och status kring reservdelar. Du ska var den som eskalerar så att leveranserna snabbas på vid behov. Du kommer vidare att vara Superuser i reservdelssystemet/appen.

Du ansvarar för att återkoppla till kunden vid eventuella förseningar. Vidare tipsar du installatören om att ladda ner tekniska appar för självhjälp, samt guidar kunden och visar hur man använder dem.



Kvalifikationer

Du bör ha erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och har god förståelse för order-, leverans- och supportflöden. Du har stort tekniskt intresse och har arbetat i flera olika affärssystem. Du har god kommunikativ förmåga och är van att arbeta med telefon och e-post som verktyg. Det är önskvärt och meriterande om du tidigare arbetat inom kyla och känner till kyltekniska termer.

- Mycket goda kunskaper i Office 365 är ett krav
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav




Personliga egenskaper

De viktiga egenskaperna är att vara stark inom områdena teknik, service och administration. Du tycker om att hålla flera bollar i luften samtidigt och är bekväm med att jobba mot deadlines och leverera resultat. Du är bra på att kommunicera med både kunder, leverantörer och kollegor. Du bör dessutom ha sinne för detaljer och ordning. För att trivas med arbetsuppgifterna och på kontoret är det viktigt att vara social, serviceinriktad och flexibel.



Mer om tjänsten

- Tillsättning: snarast möjligt
- Omfattning: heltid 37 timmars arbetsvecka
- Placering: Mörby Centrum
- Uppdragstyp: 6-12 månaders inhyrning med möjlighet till förlängning - alternativt att kunderna önskar anställa den uthyrda konsulten om båda parter parters så önskar




Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.



Varför jobba på Andara Professionals?

Våra kunder brukar beskriva Andara Professionals som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.



Andara Professionals arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Professionals är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.



Andara Professionals är ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.



Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Andara Professionals
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 november 2021
  • Ansök senast: 16 december 2021

Liknande jobb


3 januari 2025

2 januari 2025