OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagsinformation
MODIG Machine Tool tillverkar högteknologiska CNC maskiner med mycket hög kvalitet till prestigekunder som Boeing, Airbus, SAAB och Toyota. Vi är ett expansivt och innovativt företag som verkar på global marknad. Vi står inför en expansiv framtid med många nya maskiner där fokus breddats från flyg- till bilindustrin och behöver nu förstärkning.
Läs mer om oss här: www.modig.se
Tjänstebeskrivning
Rollen som Reservdelskoordinator/support är perfekt för dig som är tekniskt kunnig, kommunikativ, och önskar varierande arbetsuppgifter. Du ansvarar för att bemöta våra kunder med lyhördhet och engagemang, sammantaget ska du på bästa tänkbara sätt lösa kundens ärende och leverera en kundupplevelse i världsklass. Dagliga uppgifter är hantering av reservdelsbeställningar, skicka offerter samt hantering av garantifrågor. Du kommer även att marknadsföra paketlösningar för reservdelar och uppgraderingar.
Du blir en viktig mittpunkt i dialogen med våra kunder, du samlar in väsentlig information för att sedan kunna komma med idé och lösning. Här samverkar du med kompetenta och kunniga kollegor från andra avdelningar såsom Inköp och Logistik, du koordinerar och ansvarar för all kommunikation med kund.
I denna roll kommer du även att arbeta med förbättringar. Du skapar, uppdaterar och säkerställer interna dokument och mallar, detta för att vi ska kunna genomföra vårt arbete på bästa sätt. Du kommer också att bli delaktig i diskussion och ingå i projektgrupp, gällande inköp av ett nytt ärendehanteringssystem.
Placeringsorten för tjänsten är Kalmar. Vårt huvudlager finns i Virserum så vissa resor dit förekommer.
I tjänsten som Reservdelskoordinator/support rapporterar du till vår Eftermarknadschef.
Kvalifikationer
Vi ser gärna att du som söker har gymnasieutbildning gärna med inriktning teknik kompletterad med ett par års praktisk erfarenhet, gärna från arbetsuppgifter som är ovan beskrivna.
Dina kunskaper och erfarenheter är naturligtvis viktiga, men vi sätter även stort värde vid dina personliga egenskaper. Som person är du en lagspelare med en positiv inställning och en nyfikenhet att ta dig an nya uppgifter och olika utmaningar. Du är bekväm med att hantera flera parallella aktiviteter under tidspress och brinner för att lösa problem för företagets kunder. Vi tror att kontinuerlig förbättring ligger i din natur, du värdesätter kvalitet och struktur, tillåter dig att bli inspirerad och har en tillmötesgående attityd. Vidare tror du på gott samarbete och interaktion mellan team och roller.
Du är en van användare av MS Office och andra relevanta IT-verktyg. Har du erfarenhet av affärssystemet Monitor och något av marknadens ärendehanteringssystem är detta meriterande.
Dina kunskaper i svenska och engelska är mycket goda, både tal och skrift.
Körkort B är ett krav för tjänsten.
Låter det intressant?
Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget Premier. Har du några frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Terése S Carlstedt, telefon 0734–666 884 eller e-post terese.carlstedt@premier.se.
Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se, senast söndagen den 11 april 2021. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval så skicka gärna din ansökan redan idag.
Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.
Välkommen med din ansökan!
Om Premier
Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Vi har verksamhet på 7 orter och är idag ca 500 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal inom försäljning/marknad, ekonomi, industri, lager/logistik, teknik, HR, inköp och administration. Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Premier ska lämna kvar en känsla av en overkligt bra upplevelse. Helt enkelt.