OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hedin Bil-koncernen består av flera dotterbolag till Hedin Group. Genom våra dotterbolag bedriver vi försäljning och eftermarknad för motorbranschen. Vi brukar säga att vi har något för alla. Men egentligen är det ju bara en sak som är viktig: Vi har något för varje unik kund.
Att arbeta på Hedin Bil medför att vara en del av en tillväxtresa som vi vill att du ska vara med på. Du ska känna att du har inflytande att påverka både din egen och våra kunders möjligheter till framfart. Hedin Bil ska vara ett företag som ser dig och din potential att utvecklas och det ska självklart vara kul att arbeta med oss!
Om jobbet
Som en del av vår resa framåt söker vi en Reservdelsansvarig. I rollen ansvarar du för att säkerställa att verkstad och bilförsäljning får tillgång till rätt tillbehör och reservdelar så att våra mekaniker kan vara effektiva och skapa förutsättningar för en hög kundnöjdhet. Reservdelsansvarig ansvarar för både tillbehörsbutik och reservdelslager. I arbetsuppgifterna ingår omsättning, - beläggnings- och resultatansvar för reservdelsavdelningen. Du ansvarar för lager- och lagervärde och minimering av inkurans.
Utöver detta så kommer vi behöva en individ som tar ansvar och hjälper till med kundmottagning, verkstadsplanering och övrig administration på verkstaden. Som Reservdelsansvarig så kommer du jobba tätt inpå verkstadschefen och få lära dig många arbetsuppgifter en verkstadschef gör. Detta kommer ge utrymme för mycket kompetensutveckling utöver jobbet som reservdelsansvarig och vi söker någon som vill växa inom sin kompetens i verkstadsmiljön administrativt.
Din profil
För uppgiften söker vi dig som har erfarenhet av ekonomi och lagerarbete, du är strukturerad i ditt arbetssätt och trivs i ordning och reda.
Stor vikt läggs vid din personlighet, och det är viktigt att du är intresserad av att arbeta med utveckling av såväl processer och arbetsrutiner. Du har goda allmänna datorkunskaper och det är meriterande om du har kunskaper i affärssystemet Kobra / Cabas.B-körkort fordras.
Du är van att hantera kunder och leverera hög kundservice både på plats och i mail samt telefon.
Vi erbjuder
Hos oss får du tryggheten i att vara en del av ett stort och expansivt företag med kollektivavtal samt goda utvecklingsmöjligheter i en kultur som präglas av våra värderingar trygghet, trovärdighet och tillgänglighet. Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner så som förskottssemester, extra föräldralön och ett friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa. Läs mer om oss på vår hemsida www.hedinbil.se.
Anställningen är på heltid med sex månaders provanställning.
Välkommen med din ansökan!
Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför din ansökan redan idag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Stefan Ernryd
08-505 696 17
Joakim Karlberg
Sasha Konjhodzic
08-505 691 23