OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du erfaren inom bilbranschen och söker nästa utmaning? Vi söker nu en riktigt duktig och kunnig reservdelsmedarbetare som vill driva affären framåt och vara med och utveckla verksamheten. Placering är hos vår kund i Kista/Akalla. Välkommen att arbeta hos en av Sveriges största verkstäder!
Arbetsuppgifter
I din roll som reservdelsmedarbetare kommer du ingå i ett riktigt härligt gäng om ca 10 personer. De flesta i teamet är erfarna, kunniga och rutinerade. Du kommer att axla en viktig roll i företaget och ansvara för reservdelsförsörjningen till våra mekaniker i verkstaden. Du blir en viktig länk mellan både försäljning, lager och verkstad. Här kommer du jobba brett, med allt ifrån att ta emot gods, sortera in delar och jobba med lagervård till att sälja reservdelar till kund över disk. Tjänsten innebär stort ansvar gällande att analysera verksamheten för att kunna driva den framåt och nå nya höjder, se över lager- och lagervärden samt vad som säljs och inte. Vidare bidrar du till att det är god ordning och reda på avdelningen, bra struktur, noggrannhet och god stämning.
Kvalifikationer
- Erfarenhet från reservdelshantering ifrån en fordonsverkstad eller annan relevant arbetsroll i branschen.
- Har du erfarenhet som teamleader, coach eller annan ledande befattning är det meriterande.
- Mycket god datorvana då de hanterar många olika data- och reservdelsprogram.
- Har ett stort ordningssinne, är mycket noggrann och gillar ordning och reda.
- Du talar och skriver obehindrat på svenska och behärskar engelska väl.
- B-körkort är ett krav.
Personliga egenskaper
Du som söker har lätt för att ta kontakt med nya människor och trivs i en flexibel och stundvis hektisk arbetsmiljö. Du innehar ett helikopterperspektiv och ser var som behövs göras samt vad som kan förbättras. Du är en strateg men samtidigt en "doer" som gillar att utveckla rutiner och processer för att uppnå bättre effektivitet och lönsamhet. Du drivs av att analysera och utveckla verksamheten, se tydliga förbättringar och göra skillnad. Du motiveras även av att entusiasmera din kollegor och skapa en bra teamkänsla.
Tillträde och ansökan
Detta är en tjänst på heltid, med start i april. Arbetstiderna är förlagda dagtid måndag- fredag.Du får en trygg anställning hos Starfinder och en konsultchef som finns vid din sida längs vägen och stöttar dig i din roll och peppar dig till en framgångsrik karriär. Mycket stor chans finns till anställning direkt hos vår kund.
Frågor om tjänsten och processen besvaras av Starfinder och rekryterare Malin Dunder, 076 777 67 62. Intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Ansökningar tas endast emot via annonsen
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Günay Zelic
Marcus Sölvin
0700745918
Günay Zelic
0762622688
Catrin Fjellström
0700744018