OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår kollega går i pension och vi söker nu en ny medarbetare till reservdelsavdelningen. Vill du ha ett varierande jobb som är både administrativt och rörligt? Som reservdelsrådgivare arbetar du backoffice med inköp och lagerstyrning såväl som i lagret med godsmottagning och uppackning av varor.
Arbetsuppgifter på reservdelsavdelningen
Ditt huvudsakliga ansvar är att försörja våra mekaniker i verkstan med rätt reservdelar så att vi kan leverera bästa möjliga service till kunderna! Du arbetar bland annat med:
- Planering av kommande reservdelsbehov för verkstaden
- Inköp av reservdelar utefter behov
- Administrativ arbete med lagerstyrning
- Fakturering
- Intern rådgivning av reservdelar till mekaniker, verkmästare och servicerådgivare
- Förbereda och plocka fram reservdelar för leverans till kunder och verkstad
- Löpande inventering
- Ta emot inkommande gods och packa upp på hyllorna, viss truckkörning ingår.
För att arbeta som reservdelsrådgivare söker vi dig som har
- Tidigare administrativ arbetslivserfarenhet eller motsvarande utbildning
- Vana vid att navigera i IT-system
- B-körkort
- Förmåga att kommunicera i tal och skrift på svenska och engelska
Det är meriterande om du har
- Fordonskunskaper
- Truckkort
Du är en person som tycker om att arbeta strukturerat, du har stenkoll på alla siffror och håller ordning och reda på lagret. Var sak har sin plats helt enkelt! Som reservdelman kommer du ibland att behöva hantera situationer som uppkommer med kort varsel och omprioritera bland dina arbetsuppgifter, därför söker vi dig som även är flexibel och kan arbeta självgående.
Tjänsten innebär en del fysiska moment och manuella lyft, då är det bra om du har en god fysik.
Hos oss erbjuder vi dig
Vi erbjuder ett omväxlande arbete i en spännande och expansiv organisation där utvecklingen inom el och digitaliseringen går snabbt framåt! Visste du till exempel att reservdelar inte längre bara inkluderar olja och filter utan även mjukvara och digitala funktioner?
På sikt kommer du att arbeta i en modern och hållbar anläggning i Verksmon, Östersund då vi är i planeringsstadiet av vår nya lastbilsanläggning som kommer börja byggas under 2023. Läs mer om det här (https://www.bernerstungafordon.se/nyheter/ny-hallbar-anlaggning).
Våra arbetsplatser kännetecknas av vår värdegrund; glädje, respekt, ansvar, positivitet och engagemang! Det finns många utvecklingsmöjligheter inom Berners och vi vill att du ska växa med oss! Förutom kontinuerliga utbildningar genom Scania så får du chansen att utveckla dig och dina kunskaper tillsammans med erfarna kollegor.
Förmåner
- Månadslön enligt kollektivavtal och bonus på driftställe
- Kollektivavtalsenlig pension och försäkringar
- Friskvårdsbidrag och tillgång till Feelgood plus (https://feelgood.se/feelgood-plus-anvandare/om-feelgood-plus)
- Möjlighet att ansöka om utbildningsstipendium och sponsring av aktiviteter till hemmavarande barns förening
- Personalrabatt på reservdelar, verkstadstjänster, bilvård och bilköp
- Rabatt på boende och hotell på Skistars destinationer
Arbetstider: 7.00-16.00
Ansökan: Skicka in din ansökan på vår hemsida. Sista ansökningsdag är 5 mars. Bakgrundskontroll genomförs på slutkandidaterna.
Anställningsform: Provanställning, heltid
Sökord: reservdelsspecialist reservdelsrådgivare reservdelspersonal reservdelsmedarbetare reservdelssäljare backoffice administratör administrativ personal