Reservdelsrådgivare  - Scania Sverige AB, region Väst

Reservdelsrådgivare - Scania Sverige AB, region Väst

Arbetsbeskrivning

Vill Du leverera reservdelar och service i världsklass? Då kan du vara den vi söker! Du får representera ett av världens starkaste varumärken där stolta, glada och krävande kunder är en del av din vardag.

Vi går för högtryck i vår verksamhet i Arendal och söker en medarbetare till vårt serviceteam. 

Arbetsuppgifter
Som reservdelsrådgivare i vårt serviceteam har du ett brett och varierande arbete med stort ansvar och många kontaktytor. Reservdelsverksamheten och lagret ska drivas så effektivt och lönsamt som möjligt. Våra kunder är det viktigaste för oss och grundförutsättning för att skapa tillgänglighet på fordon är att ha rätt reservdelar hemma, därför ser vi denna roll som central i vår organisation.

Det är viktigt att allt kundbemötande utförs på ett vänligt, professionellt, serviceinriktat och hjälpsamt sätt. Du träffar våra kunder och rådgör med dem kring reservdelar, service och för dialog kring reparationer. Du verkar aktivt för att skapa och behålla stort förtroende och hög leveransprecision för lagret och strävar efter att öka reservdels- och serviceförsäljning.

En stor del av verkstadens arbete är fokuserat kring skadereparationer vilket innebär att du även kommer att arbeta med att införskaffa och hantera reservdelar från många olika leverantörer, både inom och utanför Scania. Du förväntas kunna täcka upp för dina kollegor och även vilja kliva in i andra roller.

Din profil
Du har lägst gymnasieutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet med ett intresse för fordon och att ge service. Vi värdesätter om du har tidigare erfarenhet av servicearbete och vi ser gärna att du idag arbetar inom kundrelationsförsäljning och är van att möta kunder. Vi ser gärna att du har erfarenhet av t.ex. reservdelshantering, logistik eller servicerådgivning sedan tidigare. En bred kunskap inom lastbilar, släp och påbyggnationer är meriterande.

Datorvana och datorkunskap krävs då arbetet i många moment kräver god systemförståelse.
Du är serviceinriktad och känner dig bekväm med att vara spindeln i nätet, du är affärsmässig med verbal förmåga, öppen attityd och har ett respektfyllt bemötande.

Ordning och reda är självklarhet för dig eftersom du är van vid att leverera. Du vet även att din positiva inställning kan lösa knepiga situationer när man sätter kunden i fokus.

Du trivs i ett högt tempo och värdesätter samarbete med dina arbetskamrater. Du bidrar med gott humör och hög arbetsmoral. Dina bidrag med goda idéer i vårt förbättringsarbete välkomnas.

Du talar och skriver obehindrat svenska, samt har goda kunskaper i engelska i tal och skrift. B körkort är ett krav och truckkort meriterande.

Vi erbjuder
En trivsam arbetsmiljö och ett team av kompetenta och trevliga arbetskamrater som hjälper dig att växa med uppgifterna. En personlig utvecklingsplan med såväl praktiska som teoretiska utvecklingssteg samt möjlighet till vidareutveckling inom Scania. 

Tjänsten är på heltid och vi välkomnar både kvinnliga och manliga sökanden.

Ytterligare information
Vid frågor angående tjänsten kontakta servicechef Arendal Jakob Lundberg 010-706 68 76.

Scania Sverige AB är ett bolag inom Scaniakoncernen, och distributör för Scanias produkter och tjänster på den svenska marknaden. Scania Sverige ansvarar för ett brett produkt- och tjänsteutbud inklusive försäljning och service via ett återförsäljarnät med 90-talet Scaniaanläggningar och 2 000 medarbetare, varav drygt 600 personer i den egna återförsäljarverksamheten i storstadsregionerna Stockholm, Göteborg och Malmö. Huvudkontoret ligger i Stockholm, Kungens Kurva. 2020 registrerade Scania Sverige 4 960 tunga fordon samt 488 Scaniabussar och blev med det marknadsledare på den svenska marknaden med 45,3%.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Scania
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 januari 2022
  • Ansök senast: 8 februari 2022

Liknande jobb


Planör

27 november 2024

26 november 2024