Reservdelsrådgivare Värnamo

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som vill jobba med våra reservdelar
Om oss
Vi bryr oss" är vår värdegrund och den genomsyrar allt vi gör på Holmgrens Bil. Den står för hur vi bemöter våra kunder och varandra. Våra ledstjärnor i vardagen är Glädje, Respekt, Ansvar och Sparsamhet.

Om jobbet
Vi söker fler medarbetare till vårt Supportkontor för reservdelsförsörjning inom hela Holmgrens Bil. Intill E4:an vid Bredasten i Värnamo finns vårt nya Centrallager som servar alla våra anläggningar med reservdelar. Här finns också Supportkontoret där ett 10-tal personer arbetar i nära samarbete med vår tredjepartsleverantör 1337.

Arbetsuppgifterna kan beskrivas utifrån dessa områden:

Rådgivning/Support

- Internt inom Holmgrens Bil vid frågor gällande produktinfo, prisuppgifter, leveranstider (Servicerådgivare/Fordonstekniker)
- Hantera dagliga frågor såsom felaktiga artiklar, system- och parameterfrågor som uppkommer mellan Holmgrens Bils lagersystem och tredjepartsleverantörens lagersystem
- Informera organisationen om aktuella ärenden/status via sociala kommunikationsmedel
- Hantera returer, reklamationer och avvikelser


Produkt & lagerhantering

- Bygga (sammanställa) tillbehörspaket innehållande artikelnr, tid och kostnad i Kobra avseende nya bilmodeller från generalagenter
- Sammansätta säsongssortiment, med artikelnummer, rätt prissättning och kalkyl
- Delta i försäljningsaktiviteter genom att hålla sig uppdaterad om företagets och generalagenternas kampanjer
- Delta och vara behjälplig vid inventeringsrevision
- Orderhantering och övervakning i tredjepartsleverantörs affärssystem
- Hantering av leverantörsfakturor


Analys & optimering och utifrån dessa ta ställning till:

- Sortiment och beställningspunkter
- Planera, genomföra och följa upp beställningar från generalagenter
- Skapa beslutsunderlag utifrån analyserat data
- Ansvara för inventering, analysera lagerflöden och driva förbättringsarbeten för optimering av reservdelsförsörjning inom Holmgrens Bil
- Uppföljning och analys av genomförda kundaktiviteter
- Sammanställa och kommunicera med platschefer om aktuella lagerlistor inklusive sammanställda åtgärdsförslag för att säkerställa att lönsamt lager uppnås


Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning.

Om dig
Vi söker dig som som har ett eget driv och initiativkraft. Du ska vara van vid att arbeta med dator och trivas i att arbeta i en miljö där det alltid finns saker att göra. Som person ser vi att du är en lagspelare men som också trivs med självständigt arbete. Du är en glad person med positiv inställning och har lätt att sätta dig in i nya sammanhang. Tycker om att ha många kontaktytor och gillar att ha flera projekt igång samtidigt.

Har du tidigare arbetat som reservdelsman i återförsäljarledet inom bilbranschen så är det ett stort plus!

Ansökan
Ansök senast 31 augusti 2020. Vid frågor kontakta Joakim Karlsson, chef Supportkontoret på telefon 073-842 53 73. Vi arbetar löpande med urvalsprocessen, så vänta inte med att ansöka då tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Holmgrens Bil
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 augusti 2020
  • Ansök senast: 31 augusti 2020

Besöksadress

Florettgatan 16
None

Postadress

None
HELSINGBORG, 25467

Liknande jobb


20 december 2024

18 december 2024

Regional Inventory Planner

Regional Inventory Planner

17 december 2024

PM Site Planner

PM Site Planner

3 december 2024