Reservdelsspecialist till supporten hos KW Parts

Reservdelsspecialist till supporten hos KW Parts

Arbetsbeskrivning

KW Parts AB grundades 1975 och är idag Europas ledande grossist av reservdelar och tillbehör till amerikanska bilar. Företaget, som ingår i Klintberg & Way Group AB och är en del av Hedin Group AB, har idag 50 anställda och huvudkontor i Kista, Stockholm. Idag befinner man sig i en mycket spännande tillväxtfas då man för närvarande satsar stort inom B2C, e-commerce och digitalisering. Inom kort kommer också konsumentförsäljning över hela Europa att lanseras under två nya spännande varumärken. Läs gärna mer om oss på www.kwparts.com (http://www.kwparts.com).

Dina arbetsuppgifter

KW Parts växer och utökar nu sin kundserviceavdelning och söker dig med goda kunskaper inom fordonsteknik och reservdelar. Idag är vi Europas ledande grossist inom bildelar till amerikanska bilar och har stora visioner och höga målsättningar för kommande år. Vi står inför en oerhört spännande fas där vi transformerar hela bolaget till en kundorienterad organisation med e-handel och konsumentförsäljning i fokus. En av de absolut viktigaste framgångsfaktorerna i vår affär är en kundupplevelse i världsklass. Det får vi genom motiverade kundservicemedarbetare med ett stort intresse för bilar, som förstår vad som är viktigt i en digital affär. Nu tar vi vår service till nästa nivå, där vi kommer att börja jobba än mer proaktivt med utåtriktad och förebyggande kundvård och -aktivitet.

Som kundservicemedarbetare blir du en viktig del i detta arbete och med din hjälp ökar vi både vår försäljning och kundnöjdhet. Du kommer att serva och bearbeta våra kunder på huvudsakligen den svenska men även den nordiska marknaden, där du via telefon och mail hanterar både in - samt utgående samtal. Du förser våra kunder med en högklassig service och jobbar även med merförsäljning av vårt högkvalitativa och breda produktprogram. Utöver kundservice och försäljning kommer du även att arbeta med tillhörande administrativa uppgifter och du ingår i ett sammansvetsat gäng som består av 11 kunniga medarbetare. Rollen är stationerad i Stockholm, Kista och du kommer att rapportera till vår kundservicechef.

Din profil

För att lyckas i tjänsten tror vi att du har en fordonsteknisk bakgrund, där du jobbat i en teknisk roll alternativt med reservdelar. Du brinner för kundrelationer och strävar alltid efter att ge förstklassig service som överträffar kundernas förväntningar. Du pratar och skriver svenska och engelska obehindrat och du har god dator- och systemvana. För att trivas i rollen gillar du också att göra affärer och jobbar gärna med försäljning. Vidare är du en flexibel lagspelare som trivs i en dynamisk och föränderlig miljö och har du likt oss ett stort intresse för bilar så kommer du att trivas mycket bra här.

Vi erbjuder

KW Parts ägs av Hedin Group AB och hos oss finner du en stark och väletablerad aktör på den europeiska fordonsmarknaden med ett komplett, konkurrenskraftigt och aktuellt sortiment samt ett omfattande samarbetsnätverk och branschledande servicepartners. Som kundservicemedarbetare blir du en nyckelspelare i vår fortsatta framgång och du kommer in i en tid av förändring samt förnyelse, där du får möjlighet att påverka. Du blir en viktig spelare i morgondagens reservdelsaffär och din insats kommer både att synas och göra skillnad.

I denna rekrytering samarbetar vi med Starfinder och frågor om tjänsten och processen besvaras av Susanna Haglund på 076 221 67 07 eller av Marcus Sölvin på 070 074 59 18.

Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Starfinder
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 november 2022
  • Ansök senast: 22 april 2023

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024