OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Vill du bli en av oss?
Vilka är vi
Inköpsavdelningen ansvarar för samtliga anskaffningar/inköp för myndighetens räkning.
Avdelningen består av två Affärsenheter och en funktion för Affärsstöd med avdelningsövergripande roller. Totalt består Inköpsavdelningen av ca 90 medarbetare. Den totala omsättningen på anskaffningar av varor och tjänster uppgår i dagsläget årligen till ca 5 miljarder kronor men med förändrad verksamhet förväntas detta öka kraftigt.
Affärsområde IT och Förvaltning hanterar inköp av varor och tjänster för internt bruk. På sektion Inköp Förvaltning ansvarar vi även för Af Resor. Af Resor är en funktion som bokar resor för arbetssökande. Af Resor hanterar även vissa fakturor kopplat till resor för arbetssökande.
Beskrivning av tjänsten
Vi söker nu dig som är en van resesäljare som vill jobba hos oss på 100% året ut. Du kommer boka resor och logi i huvudsak i Amadeus och Linkon. Du kan även få ringa upp vandrarhem för att boka logi. Du tar emot bokningar via telefon och telefonen är bemannad kl. 8-16 med lunch kl. 12-13. Då våra arbetssökande ibland inte kan svenska behöver du vara trygg att hantera samtal på engelska. Arbetet kommer innebära 100% i telefon, tillsammans med kollegor som även har andra arbetsuppgifter.
Grundläggande kvalifikationskrav
- Godkänd gymnasieutbildning
- 1 års sammanhängande erfarenhet som resesäljare
- Erfarenhet av Amadeus och Linkon
- Mycket god förmåga att i tal kommunicera på svenska
Övriga meriter för tjänsten
- Erfarenhet av faktureringssystemet Antares
- Du har jobbat i ett serviceyrke med många kundkontakter
- God förmåga att hantera kundkontakter på engelska
Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap och chefskap:
Medarbetare på Arbetsförmedlingen:
- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring
Vårt erbjudande
Tjänsten är en visstidsanställning på heltid till och med 2022-12-31 med tillträde enligt överenskommelse. Placeringsorten är Östersund eller Solna.
Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.
Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2022-03-29. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet samt betyg/intyg som styrker kraven för tjänsten.
På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess på vår hemsida https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss
Urvalstest kan förekomma i vår rekryteringsprocess och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökningstiden gått ut.
Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.