Resesäljare/handläggare, SJ ContactCenter Krylbo

Arbetsbeskrivning

Aldrig förr har så många valt tåget för sina resor till och från jobbet, under affärsresan och på fritiden som idag.SJ är Sveriges första och största tågoperatör - vi vill också vara Sveriges bästa.Därför söker vi nu dig som vill vara med och skapa det nya SJ. Resesäljare/handläggare till SJ ContactCenter Ett antal sommarvikariat upp till 75% Affärsområde/avdelning Division Försäljning, Contact Center Ort/placering Krylbo Organisation SJ Contact Center inom SJ Försäljning är ett av Europas främsta.Vår kärnverksamhet är försäljning av tågresor.Inom SJ Contact Center finns enheterna Callcenter Ånge, Callcenter Tranås och Kundtjänst Krylbo.Contact Center ansvarar för ett professionellt kundbemötande via kanalerna brev, telefon och mejl. Arbetsuppgifter och ansvar Vi söker dig som har ett brinnande intresse för försäljning.Som resesäljare/handläggare arbetar du med försäljning per telefon av SJs och våra samarbetspartners utbud av resor.Arbetet kräver att du är säljmedveten och serviceinriktad.Du ger även information och upplysningar till våra kunder. Kundtjänstarbete består av att ta emot och behandla kundsynpunkter och reklamationer via brev, telefon och mejl, vara support åt ombordpersonal, förmedla ledsagningsärenden samt hantera restidsgarantier.Arbetet är tidvis intensivt och det är viktigt att du kan bemöta kundernas krav och önskemål på ett trevligt och professionellt sätt.Du skall kunna uttrycka dig väl på både svenska och engelska, både i tal och skrift - ytterligare språkkunskaper är meriterande. I takt med omvärldens ökande krav på datorvana, bör du vara van vid IT-teknik och intresserad av att lära mer om detta.Att bli coachad är en viktig del i dina arbetsuppgifter då vi jobbar med målstyrning - mål som innebär uppföljning på både kvalitet och försäljning. Kvalifikationer och personliga egenskaper Arbetet utvecklas kontinuerligt och det är därför viktigt att du tycker om utmaningar och är öppen för förändringar.Du kommer att få arbeta i ett positivt och säljinriktat gäng, och vi tror att du har ett starkt intresse för din personliga utveckling. Övrigt Arbetstiderna varierar till största del mellan 05.45 och 22.30 måndag fredag samt mellan 07.30 och 22.30 lördag-söndag.Visst nattarbete kan förekomma. Ansökan görs via Vi tar enbart emot din ansökan via vår hemsida, www.sj.se/jobb. Vi får in väldigt många ansökningar vilket resulterar i att vi inte kan ta emot ansökningar på något annat sätt. 4 000 anställda arbetar för att tågresorna skall vara säkra, pålitliga, bekväma och enkla.SJ trafikerar 250 stationer mellan Narvik och Berlin.SJs eltåg drivs till 100 procent av förnybar energi från vatten- och vindkraft.Resorna är märkta med Bra Miljöval - världens tuffaste miljömärkning.2008 omsatte SJ 9 miljarder kronor.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringsadministrationen SJ

Teija Korhonen, Gruppchef
010-751 5670
Bitte Tomasson
010-751 8110
Carola Hillberg, Gruppchef
010-751 5305
Gun Wiik, Gruppchef
010-751 6574
Ulf Andersson, Gruppchef
010-751 6586
Bengt Mörk, Gruppchef
010-751 8117
Lena Radeberg, Gruppchef
010-751 6138
Om du har frågor om ansökningsverktyget vänligen kontakta Charlotta Källgren, HR admin
010-751 5561
Anders Berggren, Gruppchef
010-751 6177

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJ AB
  • 25 platser
  • Deltid
  • Publicerat: 18 februari 2009
  • Ansök senast: 3 mars 2009

Besöksadress

Vasagatan 10
None

Postadress

Centralplan 19
Stockholm, 10550

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024