Resia söker en engagerad och driven Gruppchef för Kundcenter i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Resia Travel Group är ett värderingsstyrt försäljningsbolag med tillgänglighet, kompetens och personligt engagemang i fokus. Vår verksamhet omfattar försäljning av semesterresor, affärsresor samt möten, event och konferens i 50 butiker/kontor, på Internet och per telefon. Hos oss arbetar branschens vassaste resesäljare och specialister - deras passion, kompetens och långa erfarenhet av försäljning och resor är vårt viktigaste konkurrensmedel. Resia Travel Group bedriver även e-handel inom fyra olika varumärken, Resfeber.se, Boxoffice.se, Resia.se, Bengt-Martins.se, Cruisemarket.se samt dess motsvarigheter i Norge och Danmark.
Vi är över 400 medarbetare som möter kunderna under våra olika varumärken. För helåret 2015 var RTG.s omsättning 3.7 miljarder SEK.

I Göteborg finner du vårt huvudkontor - Servicecenter - som stödjer försäljningen med säljsupport, ekonomisk uppföljning, personalfrågor, teknisk utveckling, marknadsföring samt affärsutveckling.

Nu söker vi en engagerad och driven Gruppchef för Kundcenter som vill vara med på Resias fortsatta tillväxtresa! Resia erbjuder en möjlighet till utveckling i en värderingsdriven försäljningsorganisation.

Beskrivning av tjänsten
I denna nyinrättade tjänst är du ytterst ansvarig för kundcenters resultat och framtida utveckling, och att detta sker i samklang med verksamhetens vision, mål och strategier. Kontinuerlig driva utveckling och effektivisering i processer och arbetssätt samt skapa delaktighet, involvering och eget ansvarstagande hos medarbetarna. Tjänsten innebär personalansvar för initialt fyra medarbetare på kundcenter och du rapporterar till försäljningssupportchefen.

Vem söker vi?
Vi söker dig som är nyfiken och engagerad och ser möjligheter i dina dagliga utmaningar. Du har intresse och fallenhet för system samt för de processer som uppstår vid en bokning i GDS. Du skapar lönsamhet genom ett kundcenter som möter kundens behov samt tillhandahåller bästa möjliga tillgänglighet och kompetens för våra kunder. Dagens kundmöten är en mångfacetterad upplevelse. Du har förståelse för att kvalitet idag handlar om att nyttja digitala ekosystem i samklang med analoga interaktioner och du skapar dig snabbt en bra överblick och förståelse för vilka delar på kundresan som behöver förbättras.  Du förstår hur slutkunden tänker och hur samspelet mellan olika kanaler skapar kundvärde.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Coacha medarbetare
• Säkerställa kompetensförsörjning inom enheten
• Effektiv personalplanering för verksamheten och de satta tillgänglighetsmålen
• Arbetsmiljöansvar enligt delegering
• Planera och leda kontinuerliga avdelningsmöten
• Genomföra medarbetarsamtal enligt gällande rutin
• Följa upp att underordnade ansvariga samt medarbetare är uppdaterade på alla administrativa rutiner
• Rekrytera

Kvalifikationer
• Minst 1 års erfarenhet av chefsposition med resultat- och personalansvar
• Minst eftergymnasial utbildning inom försäljning, ekonomi eller marknad
• Goda kunskaper i företagsekonomi, budgetarbete, resultatanalys etc
• Meriterande med akademisk examen
• Digital kompetens (resebyrå meriterande)
• GDS kompetens (Sabre och Amadeus)
• God systemkompetens
• Meriterande med erfarenhet ifrån Call center
• Erfarenhet att arbeta med telefoni, chatt och mejl
• B-körkort

Har du rätt profil?
Du är en förebild både genom din proaktiva säljbearbetning och i ditt sätt att leda. Du utmanar, stöttar och coachar dina medarbetare i att lyckas med sina uppdrag och entusiasmerar dem att nå både individuella och gemensamma mål. Genom din goda förmåga att kommunicera och din förtroendeingivande framtoning når du framgång hos såväl medarbetare som kunder. Du trivs i ett arbete med högt tempo, har en stark vilja att driva utveckling och god initiativförmåga.
Din fallenhet för att analysera resultat och dra slutsatser gör att du styr och fördelar dina resurser på ett optimalt sätt mot uppsatta mål.

Omfattning
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
Kontakt
Har du frågor om tjänsten, kontakta Försäljningschef Jeanette Persson på telefon
0705-560523 eller via e-post: jeanette.persson@resia.se 
Ansökan
Du är välkommen med din ansökan senast den 28 augusti 2016. Vi tar endast emot ansökningar via http://www.resiatravelgroup.se/resia-travel-group/lediga-jobb.
Vi kommer omgående att inleda vår urvalsprocess med intervjuer, så vänligen inkom med din ansökan så snabbt som möjligt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Resia
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • .
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 29 juli 2016

Besöksadress

Nya Stadens Torg 15
None

Postadress

BOX 1114
Göteborg, 40523

Liknande jobb


Gruppchef till polisens kontaktcenter i Nässjö

Gruppchef till polisens kontaktcenter i Nässjö

27 november 2024

26 november 2024

25 november 2024