Reskontraansvarig rekryteras till modeföretag

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning

I rollen som ansvarig för reskontra har du huvudansvaret för att säkerställa flödet inom både kund- och leverantörsreskontra. Du kommer att arbetsleda ett mindre team om två heltids- och fyra deltidsanställda. Du kommer även att ta över ansvaret för kreditbedömning av nya kunder. Då detta är en ny roll ställer det krav på att du vill vara med och utveckla rollen och utarbeta nya rutiner. I rollen ingår i huvudsak att:

• Leda, organisera och stötta teamet samt säkerställa att teamet håller en hög nivå av effektivitet.
• Hantera kundfordringar och kreditbedömningar av nya och befintliga kunder vilket inkluderar tät kontakt med säljteam och kunder.
• Övergripande ansvar för leverantörsreskontra i samordning med produktionsavdelning inklusive ansvar för förfrågningar och tvister.
• Avstämningar mot huvudbok för både kund- och leverantörsreskontra i samordning med global redovisningschef.
• Delta i att utveckla ekonomiavdelningen genom förbättring av rutiner och processer.


Vem är du?

Vi söker en kompetent och driftig person med god arbetslivserfarenhet inom området. Du måste vara van att hantera ett högt tempo och ha en god organisatorisk förmåga. Krav för tjänsten är:

• 5-10 års erfarenhet från både kund- och leverantörsreskontra, företrädesvis inom ett internationellt bolag.
• Universitetsexamen inom ekonomi eller motsvarande.
• Dokumenterad erfarenhet av att leta och driva framgångsrika projekt.
• Utmärkta kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift, ytterligare språkkunskaper är meriterande.
• God IT-kompetens, främst inom MS Excel.
• Meriterande med erfarenhet av MS Dynamics AX och Medius Flow.
• Meriterande med erfarenhet av ledarskap.

För att lyckas hos vår kund är det viktigt att du är organiserad, noggrann, serviceinriktad och van vid ett högt tempo med stora flöden. Du är ambitiös, affärsmässig, självständig och har pondus. För att passa in i gruppen söker vi dig som är professionell och samtidigt lättsam och utåtriktad med god humor. Avslutningsvis är det fördelaktigt att du har en pedagogisk ådra och tycker att det är roligt att leda och utveckla dina medarbetare i teamet.


Du erbjuds

Du ges möjligheten att arbeta i en tempofylld roll i en spännande internationell miljö. Bolaget är verksamt inom modebranschen och har butiker runt om i världen. Bolaget sitter i centrala Stockholm i mycket fina lokaler.

Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Thomas Eklöf via mail: thomas.eklof@jurekbemanning.se

Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurekbemanning.se. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.


Om företaget

Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemannings lösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, kontor, teknik, HR och marknad/sälj.

Start:

Augusti

Lön:

Enligt ök.

Sista ansökningsdag

Tjänsten kommer att tillsättas inom kort så ansök redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Alexandersson
0733 330010
Louise Nilsson

Thomas Eklöf

Sara Molin
0766-331445
Ulriikka Uittomäki

Malin Alexandersson

Malin Sjöström
0709-721470
Paulina Stjernström

Karin Tranaeus
0769497962
Caroline Frödén
0766 33 14 44

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 26 maj 2015

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


Serviceledare Säkerhet till Elajo Kalmar

Serviceledare Säkerhet till Elajo Kalmar

27 november 2024

27 november 2024

Teamchef Inbound till E-apoteket

Teamchef Inbound till E-apoteket

26 november 2024