Reskontraekonom

Arbetsbeskrivning

Vi är ett av landets största fastighetsbolag och med fokus på universitet och högskolor bygger och förvaltar vi hållbara kunskapsmiljöer för hela människan. Vår långa erfarenhet och fokus på trender i den akademiska världen gör att vi kan bygga både innovativt och långsiktigt. Idag har vi ett fastighetsvärde på 67,3 miljarder och en omsättning på 5,7 miljarder, och för att möta den ökande efterfrågan på kunskapsmiljöer har vi en projektportfölj på 18 miljarder. Så bidrar vi till ett klokare Sverige. Fler exempel på hur vi jobbar hittar du på akademiskahus.se

 

Nu söker vi dig, som är en driven ekonomiassistent med erfarenhet av reskontraarbete. Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta kund- och leverantörsreskontra, betalningar, avstämningar samt övrigt förekommande uppgifter på en ekonomiavdelning.

 

Vem är du?

För att vara aktuell för just denna roll har du erfarenhet av löpande bokföring, med fokus på kund- och leverantörsreskontra, gärna inom fastighetsbranschen. Vi ser långsiktigt på din anställning och vill att du ska utvecklas tillsammans med oss och agera som partner för verksamheten.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter

• Avvikelsehantering i leverantörsfakturaflödet
• Hantera betalningspåminnelser, inkassokrav och reklamationer
• Skapa och skicka betalfiler samt återredovisa betalningar
• Kontraktshantering
• Hyres-/kundfakturering
• Kravhantering
• Kvartalsbokslut med tillhörande avstämningar
• Hantera frågor gällande leverantör- och kundreskontran
• Agera som partner till controllers samt verksamheten
• Vara delaktig i att utveckla rutiner och processer för ett effektivare arbete


 

Din erfarenhet och utbildning

Vi söker dig som är gymnasieekonom eller motsvarande och har minst 5 års erfarenhet från att arbeta med liknande uppgifter inom kund- och leverantörsreskontra. Har du erfarenhet från att arbete i Agresso, Navision, eller fastighetssystem Landlord är detta meriterande.

Dina personliga egenskaper

Som person är du initiativrik, självgående och ansvarstagande. Du har ett smidigt, kommunikativ och relationsskapade förhållningsätt. Det är viktigt att du trivs med att jobba både självständigt och i team. Du ska vara positiv, lösningsorenterad och stimuleras av problemlösning. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.


Du har tidigare arbetat som ekonomiassistent i några år och har lätt för att uppmärksamma vad som behöver göras och tar dig an arbetsuppgifter självmant. Stämmer detta in på dig så kan vi erbjuda dig en rolig och utvecklande tjänst i inom Akademiska Hus.

 

Din ansökan

Är du personen vi söker är du välkommen att söka tjänsten. Då urvalsprocessen sker löpande är det viktigt att du skickar in din ansökan så snart som möjligt eftersom tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum som är den 26 februari, 2016. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta HR ansvarig Edin Botonjic på telefon 076-763 25 12. Önskar du mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Helen Wallenhov på e-postadress helen.wallenhov@akademiskahus.se. 

 

Om oss på Akademiska Hus

Vi är ett av landets största fastighetsbolag och med fokus på universitet och högskolor bygger och förvaltar vi hållbara kunskapsmiljöer för hela människan. Vår långa erfarenhet och fokus på trender i den akademiska världen gör att vi kan bygga både innovativt och långsiktigt. Idag har vi ett fastighetsvärde på 71 miljarder och en omsättning på 5,6 miljarder, och för att möta den ökande efterfrågan på kunskapsmiljöer har vi en projektportfölj på 16 miljarder. Så bidrar vi till ett klokare Sverige. Fler exempel på hur vi jobbar hittar du på akademiskahus.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Monique Klingberg
+46 (0)8 452 33 11

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Akademiska Hus AB Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 1 -
  • Publicerat: 3 februari 2017

Besöksadress

Stampgatan 14 (Box 403)
None

Postadress

Stampgatan 14 (Box 403)
Göteborg, 40127

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024