OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hos oss på Nexer finns en spännande blandning av den stora koncernens styrka med det enskilda bolagets entreprenörsanda. Här finns också en unik möjlighet att lära känna många olika typer av bolag inom Techbranschen. Vi är i ständig förändring och det händer alltid nya saker vilket leder till utvecklande arbetsdagar. Inom Nexer finns det en uttalad utmaning som genomsyrar alla uppdrag och företaget som helhet: finns det en smartare lösning så hittar vi den. En strävan som varje dag utmanar oss och låter oss att tänka utanför de givna ramarna och tillsammans med våra kollegor ta de modiga beslut som krävs för att skapa utveckling.
Nexers ledord We love what we do and we get it done! genomsyrar vårt arbete på Nexer. Utifrån vår starka ambition och våra värderingar gör vi skillnad. Nexer stödjer t ex Star for life och Kodcentrum. Genom att jobba tillsammans med oss så jobbar du för en bättre morgondag.
Som en del av Nexers ekonomiavdelning kommer du att arbeta tillsammans med många engagerade kollegor som är professionella, mycket kompetenta och sätter en stolthet i att alltid göra vårt bästa för att ge våra bolag en hög servicegrad med hög kvalité på vår redovisning. Vill du så finns fantastiska möjligheter att utvecklas med oss!
Det här är ditt blivande jobb
Du kommer tillhöra ekonomiavdelningen med placering i Göteborg som är en del av hela Nexers ekonomiavdelning som sköter redovisningstjänster och all ekonomisk rapportering internt och externt för våra bolag inom Sverige och även till viss del utomlands. Vi befinner oss mitt i en förändringsresa med många spännande utmaningar och utvecklingsmöjligheter. Ekonomiorganisationen är teambaserad och du kommer att ingå i ett team tillsammans med andra inom Reskontra samt Redovisningsekonomer och Controllers
Vem är du?
Vi söker dig som har minst ett par års erfarenhet av att jobba på en ekonomiavdelning med reskontraprocesserna. Antingen har du relevant examen inom företagsekonomi eller motsvarade ekonomiutbildning, eller flera års erfarenhet av reskontraarbete. Det är viktigt att du har en stark vilja att lära och god förmåga att skapa relationer med såväl dina kollegor som företagets kunder.
Det är meriterande om du har någon av jobbat med något av följande
• Indrivning av kundfordringar
• Inbetalningar
• Bevakning av kreditvärdighet
• Avstämning av koncernmellanhavanden
• Kund- och leverantörsreskontraprocesserna
• Tidrapportering och utlägg
• Förmånsbilar
För att lyckas som reskontraekonom tror vi att du är en driven och initiativtagande person med en god organisationsförmåga. Du är flexibel och kommer gärna med egna idéer och tankar för att ständigt förbättra de olika processerna.
Tillträde
Så snart som möjligt efter överenskommelse.
Ansökan
Varmt välkommen att skicka in din intresseanmälan nedan. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot ansökningar via mail, men du som har frågor är mycket välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Josefine Pettersson, josefine.pettersson@nexergroup.se