OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Letar du efter ett nytt uppdrag som reskontraekonom och har tidigare erfarenhet av detta? Då har vi jobbet för dig, sök!
Om uppdraget
Vi behöver förstärkning av en interim reskontraekonom i Huddinge. Rollen är placerad på SRV:s avdelning Ekonomi, Inköp och IT. Uppdraget förväntas starta omgående och beräknas pågå fram till 2024-01-31, med möjlighet till förlängning. Tjänsten är på heltid, 100 % med en hybrid arbetsmodell som möjliggör distansarbete till viss del.
Dina arbetsuppgifter
Uppdraget innebär löpande arbete med kundreskontra och faktureringssystem och hantering av kundkrediteringar samt faktureringar. Löpande arbete med leverantörsreskontra och EFH-system. Du hanterar in- och utbetalningar, utredning av omatchade inbetalningar. Du har hand om obetalda kundfordringar, påminnelser och inkassoärenden. Du har avstämningar i samband med månadsbokslut, kontakt med externa leverantörer och samverkan med övriga avdelningar.
Rollen arbetar tillsammans med övrig ekonomipersonal och arbetsleds av redovisningsansvarig. Rollen rapporterar till chefen för Ekonomi, Inköp och IT.
Dina kvalifikationer
- Ekonomisk utbildning
- Praktisk erfarenhet enligt rollbeskrivning
- God förståelse för redovisning och bokslut
- Stor vana av att arbeta i ekonomisystem och goda kunskaper i Excel
Personliga egenskaper: Kommunikativ, lösningsfokuserad, god samarbetsförmåga, noggrann
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2023-10-24.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Nadine Ayari på nadine.ayari@bemannia.se.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070 842 03 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson