OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Perido Skills söker en Reskontrahandläggare till ett företag som är ledande inom leverans av ekonomifunktioner i Norden. Företaget finns dessutom etablerade i Holland, Baltikum och Ryssland. Du kommer att ansvara för den löpande kundreskontrahanteringen för dina kunder i ett av två kundteam. Dina arbetsuppgifter kommer bl.a. att bestå av daglig kontakt med kunder, planera och följa upp rutiner tillsammans med kunden löpande och i samband med uppföljningsmöten samt till viss del integration med nya kunder. Du kommer vara rådgivande för kunden varför det är viktigt att du har en hög social kompetens. För rätt person går tjänsten efter sex månader över i direkt anställning hos företaget. Det finns även stora utvecklingsmöjligheter inom företaget ifrån denna roll för rätt person. Kravprofil - Gymnasial utbildning, meriterande med högskolestudier inom ekonomi/juridik - Meriterande med erfarenhet av avstämningsarbete - Tidigare arbetslivserfarenhet från liknande kontorsarbeten eller serviceyrken med kundkontakt är meriterande. - Bra siffersinne - Goda kunskaper i Office paketet, framförallt Excell. - Du utrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska. Du är en noggrann, strukturerad och stresstålig person som har förmåga att prioritera. Du ska även kunna analysera problem samt kunna fatta snabba beslut. Vidare har du även en god administrativ förmåga och en affärsmässighet, Det är även viktigt att du är kundorienterad och service minded samt målfokuserad med en god förmåga att snabbt sätta sig in i och själv lära sig att tillämpa IT-system.