Reskontrasupport

Reskontrasupport

Arbetsbeskrivning

Medarbetare med reskontraerfarenhet till kundsupport
CGI utvecklar och levererar egna system, IP-lösningar, till fler än 500 kunder, både nationellt och internationellt. Vår målsättning är att dessa system ska vara ett enkla att jobba i, för att på så sätt spara tid och resurser för våra kunder. Tack vare vår starka position inom både offentlig och privat verksamhet bidrar vi till proaktiv verksamhetsutveckling, ökad effektivisering och produktivitet av välfärdssektorn inom IT, HR, ekonomi, välfärd/sjukvård, miljö och energisektorn.
En av våra IP-lösningar som vi är väldigt stolta över är Raindance - Ett komplett affärssystem inom ekonomi och inköp som använder sig av den senaste tekniken och som utvecklas här hos oss på CGI. Inom Raindance organisation är vi ca 125 anställda i Sverige och ca 200 anställda globalt. Genom våra AI-lösningar för tex mer automatiserade inköp höjer vi kvalitet och effektivitet i våra kunders inköpsprocesser och genom att styra inköp mot miljömärkta varor bidrar vi till mindre miljöpåverkan för våra kunder. Raindance har stor efterfrågan och just nu är det tillväxt som är vår utmaning. Vi söker därför dig som vill bli vår nya applikationsspecialist på supporten i Göteborg.
Vi söker en kollega som gillar att klura fram lösningar till svåra problem, gillar att samarbeta tätt med kollegor och tycker om att ha roligt på jobbet? Har du dessutom en bakgrund inom reskontra, kunskaper i ekonomi och gillar tekniska utmaningar har vi rätt jobb för dig!
Du kommer ingå i ett sammansvetsat team som hjälps åt för att hitta lösningar åt våra kunder. På Göteborgskontoret jobbar support och utveckling tätt ihop och har även nära samarbete med våra konsulter.
Jag som är ledare för denna grupp heter Liselotte Abrahamson. Jag har jobbat 14 år på CGI varav en lång tid i supporten för ekonomi och reskontra. Jag jobbar nära gruppen och tycker att den viktigaste uppgiften med mitt jobb är att lyfta mina medarbetare, se till att alla får möjlighet att utvecklas och trivas på jobbet. Kan vi i teamen dessutom skratta ihop jobbar vi ännu bättre.
Om tjänsten
Du kommer att arbeta med avancerad 2nd line reskontrasupport i affärssystemet Raindance. Du hanterar ärenden av komplex karaktär som slussas vidare till dig. Du ingår i en arbetsgrupp om totalt cirka 25 supportmedarbetare uppdelade i fyra team; reskontra, e-handel, beslutsstöd och teknik. Det är en grupp med fokus på att ge god service och med stort intresse för att identifiera orsaken till och finna lösningen på pågående kundärenden. Som nyanställd får du en introduktion där du går bredvid en kollega som har samma roll som du.
På Raindance tillhör du en grupp med bra gemenskap och olika erfarenheter och kompetenser. Hos oss jobbar folk i hela yrkesverksamma åldersspannet och vi har en blandning av män och kvinnor. Vi har ett stort fokus på samarbete, inte bara inom teamet utan även mellan team, där vi alltid prioriterar att hjälpa varandra vid behov och ser till produktens bästa.
Vad erbjuder vi?
Hos CGI jobbar du på ett företag med kollektivavtal. Det garanterar goda arbetsvillkor och marknadens bästa pensions- och försäkringspaket. Utöver det har vi ett fint aktieköpsprogram där CGI matchar ditt aktieköp, krona för krona, vilket innebär att de flesta av oss är delägare i vårt bolag. Utöver ett generöst friskvårdsbidrag har vi har ett vinstdelningsprogram samt en mycket förmånlig lösning kring föräldralön, för dig som blir föräldraledig under din anställning hos oss. Vår inställning till Work life balance är ytterligare ett exempel på hur vi ständigt försöker utveckla vårt erbjudande så att du ska trivas så bra som möjligt hos oss på CGI.
Vem är du?
Vi söker dig med erfarenhet av att arbeta med kund och/eller leverantörsreskontra och ekonomi och som drivs av att analysera problem och att hitta lösningar. Har du ett ekonomiskt och/eller tekniskt intresse och trivs som bäst när du ingår i ett team passar du in hos oss.


Som person gillar du när det är ett högt tempo, att ta ansvar och har intresse för att ge god service till kunder. Det är viktigt att du arbetar strukturerat och tydligt. Tydligheten speglar sig även i din kommunikation där du har lätt att få andra att förstå i såväl tal som skrift. Vi ställer höga krav på god samarbetsförmåga och att ha balans mellan att våga ta plats samtidigt som du är lyhörd.
Vi önskar att du har erfarenhet från/inom:
Leverantörsreskontra och/eller kundreskontra
Fakturamatchning
Löpande bokföring



Och att du tilltalas av följande;
Samarbete
Problemlösning
Kommunikation

Du talar och skriver mycket god svenska och engelska.
Mer om tjänsten
Detta är en heltidstjänst med placering i Göteborg. För mer information, vänligen kontakta Supportchef Liselotte Abrahamson, 031-762 72 64. Vi hanterar ansökningar löpande och tillsätter tjänsten så snart vi hittar rätt kandidat, skicka därför gärna in din ansökan så snart som möjligt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: CGI Göteborg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 augusti 2021
  • Ansök senast: 30 september 2021

Postadress

Kruthusgatan 17
Göteborg, 41104

Liknande jobb


20 december 2024

18 december 2024

Ekonomi-/redovisningsassistent

Ekonomi-/redovisningsassistent

17 december 2024

Junior redovisningsekonom

11 december 2024