OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
En bred och varierande roll med koordinering, avtalshantering och administration kring externa anställningar. Det erbjuder tjänsten som RMC adviser hos Vattenfall där du tillhör ett internationellt team och är en central funktion för både interna avdelningar och gentemot samarbetspartners.
Om tjänsten
Som RMC (Resource Management Center) advisor har du en central roll i Vattenfalls arbete med externa anställningar av konsulter vilket är en viktig del av Vattenfalls resurstillsättning. Rollen innebär många kontaktytor då flertalet olika intressenter är inblandade så som chefer, direktörer, inköp, HR, revision, leverantörer etc. Arbetet innebär att samordna, stötta och koordinera genom hela den externa anställningsprocessen. RMC är en del av rekryteringsteamet inom HR-avdelningen, du kommer att rapportera till chefen för RMC och dagligen arbeta nära med en ytterligare RMC advisor som tillsammans med dig ansvarar för uppdragen som gäller Sverige, samt RMC kollegor i Nederländerna och Tyskland.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Styra, förklara och informera om Vattenfalls processer och ansvara för resurstillsättning till beställande chefer angående externa anställningar.
• Säkerställa att alla enskilda externa leverantörer uppfyller de juridiska aspekter och krav som Vattenfall ställer utifrån extern resurstillsättning.
• Agera internt som kontaktperson för beställande chefer vid tillsättning av externa resurser. Men även agerar som kontaktperson för leverantörer och konsultfirmor i nära samverkan med inköp.
• Rapportera månadsvis kring externa resurser.
• Administrera inkommande förfrågningar och interagera med respektive beställande chef avseende anställningsprocedurer och förväntningar om process, eventuella åtgärder och leveranstid.
• Ansvara för kontakt med leverantörer kring föredragna konsulter hos respektive leverantör samt förlängningar och förändringar.
• Vidare kommer du att delta i internationella projektteam och ha regelbundna möten med RMC-gränsöverskridande team.
Vem är du?
Vi söker dig som har:
• Relevant utbildning samt några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och ansvar. Du har vana av att hantera kontrakt och avtal i kombination med koordinering och administration.
• Erfarenhet av enklare upphandlingar, förhandling och avrop i HR/rekryteringsrelaterade frågor.
• Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska.
Du är en person som med din erfarenhet är trygg i att agera ensam kontaktperson och ansvarig för flera parallella processer och gentemot flera intressenter. Du är serviceorienterad, strukturerad och kommunikativ med ett tydligt processtänk. För att trivas är du samarbetsvillig, ansvarstagande och van att jobba mot skarpa deadlines.
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Övrig information
Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid där du kommer att tillhöra Vattenfalls huvudkontor i Solna. Uppdraget sträcker sig initialt över perioden mars – december och kan komma att förlängas.
Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan via annonsen!
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Arkestål
Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist
Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson
Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson