OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifter
Som Resource Manager kommer du att arbeta i ett kundspecifikt team och ha tätt samarbete med beställare, inköp och leverantörer via mail, telefon och fysiska möten. I det dagliga arbetet kommer du att arbeta med resursförfrågningar för nya konsultbehov, förlängningar, prisförhandlingar samt vara den hjälpande länken mellan kund/beställare och leverantörer. Du kommer ha fokus på affärsnära roller så som resebranschen, detaljhandel, telekom och IT. Du den kund du jobbar mot verkar inom den privata sektorn. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innebära hantering av kundförfrågningar genom att granska rollbeskrivningar, granska CV och inkomna anbud och prisförhandlingar, administration av konsulter genom registrering av nya konsulter, tidrapportering, fakturering, förlängningar och avslut av uppdrag. Du kommer även ha löpande kundkontakt med inköp och beställare samt bygga upp och underhålla en god kundrelation genom smart och innovativ kompetensförsörjning, och jobba med att behålla och utveckla leverantörssamarbete.
Företagspresentation
Vår kund är ett internationellt företag som huvudsakligen arbetar med konsultförmedling till sina slutkunder, men också direktrekryteringar. De arbetar med några av landets största bolag för att förenkla konsultinköpsprocessen. Vår kund arbetar för att hitta de bästa kompetenser som marknaden har att erbjuda!
Vår kund erbjuder ett stort och härligt gäng med varierande erfarenheter som lär av varandra. De är duktiga på att fira framgångar, har en bra sammanhållning och högt i tak. Söker du en arbetsplats mitt i Stockholm city där tillit, respekt och där glada skratt värderas högt – då har du hittat rätt!
Kvalifikationer
- Du har 1-3 års erfarenhet av rekrytering, inköp, konsulthantering eller liknande. Har du arbetat extra inom detta under din studietid går det bra.
- Du har eftergymnasial utbildning inom personal/HR, affärsadministration, ekonomi eller motsvarande.
- Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat.
- Du har en god systemvana samt kunskap inom MS Office.
- Meriterande om du har erfarenhet av rekrytering inom IT- och teknikroller.
- Meriterande är om du har systemvana och erfarenhet av processinriktat arbete.
- Meriterande är om du har förståelse för konsultmarknaden.
Personliga egenskaper
För att trivas i rollen som Resource Manager tror vi att du är driven, lösningsorienterad, engagerad och resultatdriven. Du är serviceinriktad samt en god lyssnare och kommunikatör med stor noggrannhet och är samtidigt lättsam och kan tänka ur ett affärsperspektiv. Du är flexibel och har förmågan att prioritera samt trivs i ett högt tempo och kan vid behov jobba mot tighta deadlines. Du är även självgående, relationsskapande, en vass administratör och en lagspelare.
Lön
Lön, enligt överenskommelse.
Tillträde och ansökan
Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start så snart som möjligt och är en direktanställning hos vår kund, med inledande provanställning om 6 månader som sedan övergår i en tillsvidareanställning. Vår kund har kontor i Stockholm city, visst hemmaarbete kan förekomma och kommer att fortsätta göra, du ska vara beredd att arbeta ute hos kunder någon eller några dagar per vecka.
Skicka in din ansökan (gärna i Word-format) snarast, då intervjuer sker löpande. Ansökningar mottagna omgående kommer hanteras i ett första urval. Sista ansökningsdag är 2021-10-14, men kan komma att stänga tidigare.
Sökord: rekrytering, personaladministratör, konsultinköp, inköp, resource manager, HR, rekryterare, konsultmäklare, konsultförmedling, rekryteringsassistent, HR-konsult, administratör, rekryteringskoordinator, konsultchef.
Kontaktpersoner på detta företaget
Hanne Widemar
0723990919
Malin Jagerholm
08 410 38 998
Erika Bjäråker
0703732446
Erika Bjäråker
0703-732446
Elise Engström
0768-688595
Emelie Johansson Ljuhs
0723-990920
Malin Jagerholm
0706-69 57 21
Malin Jagerholm
070 669 57 21
Catrin Fjellström
08-41038997
Malin Jagerholm