OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Som dansktalande Resource Manager ansvarar du bland annat för konsulttillsättningar, leverantörshantering samt uppföljning av fakturering. Du ingår i ett kundteam som rapporterar till kundens Inköpsorganisation. Du förväntas bistå med din expertis genom att agera rådgivare till beställare vid konsulttillsättningar, utformning av kravprofilstagningar och utvärdering av kandidater/offerter samt bidra till att utöka affären mot kund. Du verkar för att tillgodose kundens behov av resurser, konsulttjänster och att bibehålla samt etablera nya leverantörssamarbeten för kunds räkning.
Rollen innebär stora kontaktytor både internt hos Workforce Logiq, kundens organisation och leverantörer vilket ställer krav på att du har ett stort intresse för och känner dig bekväm med att nätverka och bygga goda affärsrelationer. Din arbetsdag blir inte lik den andra. Du kommer att ha varierande och intressanta arbetsuppgifter/utmaningar som ger dig möjligheter att växa i din yrkesroll.
I din roll som Resource Manager kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Ansvara för och hantera konsulttillsättningar och leveransuppdrag för kunds räkning
• Kontinuerligt jobba med att förvalta och utöka kundens leverantörsbas med syfte att säkerställa konkurrenskraftiga konsulttillsättningar
• Löpande uppföljning av leveranser, avtal, konsultpriser, fakturering m.m. i form av statistik, rapporter osv. till kund.
• Löpande kundkontakt med inköpsavdelning och beställare hos kund
• Bidra till att utveckla kundens affärer
• Hålla utbildningar av VMS och inköpsprocessen hos kund och leverantörer
• Supportera beställare och leverantörer inom VMS vid behov
Om dig
Vi söker dig som talar obehindrad danska och som har ett genuint intresse för att vara delaktig i att utveckla affären mot kund och ansvara för en kvalitativ leverans. För att trivas i rollen ser vi att du som person är en initiativtagare och har förmåga att tänka strategisk. Du är leveransfokuserad och kundmedveten. Vi ser gärna att du har en bakgrund inom rekrytering, konsultanskaffning/bemanning, sälj/kundrelationer samt har förhandlingsvana. Du trivs i rollen där du förväntas att ta ett stort eget ansvar för dina åtaganden och driver ärenden från början till slut.
Viktigt för tjänsten är:
• Obehindrad danska, svenska och engelska i tal och skrift
• Relevant utbildning inom rekrytering, ekonomi eller teknik
• Minst 3 års erfarenhet från liknade verksamhet
• Förhandlingsvana
• Systemvana och förmåga att arbeta i olika VMS-lösningar eller likvärdigt
• Meriterande är att du är kunnig och/eller intresserad inom teknik-området
• God förståelse för konsultmarknaden
För att lyckas i rollen behöver du vara utåtriktad, engagerad och handlingskraftig. Du drivs av och tycker om att arbeta i team och ser förbättringsmöjligheter i den dagliga processen. Du är noggrann och detaljfokuserad men utan att göra avkall på leverans. Vidare är du trygg i din kompetens, förtroendeingivande och en duktig kommunikatör som har lätt för att skapa och underhålla goda relationer. Du kan arbeta under stress med ibland korta deadlines.
Om Workforce Logiq
Workforce Logiq erbjuder en varierad och spännande roll där du får möjlighet att arbeta med några av Sveriges mest välkända varumärken. Vi sätter upp en personlig utvecklingsplan. Vidare erbjuder vi en trevlig arbetsplats med ett glatt gäng glada kollegor. Vi erbjuder marknadsmässig lön och förmånspaket. Vårt huvudkontor ligger i centrala Stockholm. Workforce Logiq har kunder över hela världen och erfarenhet av en mängd olika branscher. Vårt globala huvudkontor är beläget i Orlando, USA och det europeiska huvudkontoret i Stockholm.
För mer information, besök oss på www.workforcelogiq.com
Om anställningen och ansökan
Tjänsten är ett konsultuppdrag med start enligt överenskommelse och löper till och med slutet av mars 2022 med goda chanser till förlängning. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Arbetstiderna är förlagda till kontorstider, måndag-fredag och du jobbar på kontoret i Malmö. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Liridona Brahimi via liridona.brahimi@adecco.se.
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!
Sökord
rekryterare, konsultchef, bemanning, recruiter, resource manager, hr, personal, danska, Adecco, Malmö, Workforce Logiq
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147