Resource Planner till Ikano Bank, Malmö

Resource Planner till Ikano Bank, Malmö

Arbetsbeskrivning

Fånga möjligheten - skapa möjligheter!

Som Resource Planner ges en unik chans till en komplex roll med stort ansvar! Det här är rollen för dig som uppskattar när saker inte blir som du tänkt dig - för problemlösning och oslagbar struktur är något som ständigt bekräftar din superkraft inom planering! När du nu vill ta din kompetens och förmåga till en ny nivå är denna möjlighet på Ikano Bank oslagbar.

Ikano Bank - för de många människorna
Ikano Bank verkar för att skapa en sund ekonomi för de många människorna. Deras erbjudande inkluderar spar- och låneprodukter för konsumenter, säljsupport för handlare och leasing- och factoring för företag. De är verksamma i Sverige, Danmark, Finland, Norge, Storbritannien, Polen, Tyskland och Österrike. Ikano Bank är en del av Ikanogruppen, en internationell företagsgrupp med verksamheter inom bank, bostad, produktion, försäkring, data-analys och detaljhandel, som äger 51 procent av banken. Ingka-koncernen, en strategisk partner i IKEAs franchisesystem som driver över 378 IKEA-varuhus i 31 länder, äger resterande 49 procent av banken. Ikano Banks huvudkontor ligger i Malmö.

Ikano Bank ger dig möjligheten att bli en del av en global aktör med betydande företagskultur. Just kulturen värnar man mycket om och ord blir till handling. Värderingar genomsyrar allt man gör och Ikano Bank tillhör inte kategorin den klassiska banken. Här råder en lättsam och avslappnad approach där medarbetartrivsel och god arbetsmiljö hålls högt. Förmånerna är många och goda, ex. erbjuds du en stor förmånsportal samt generöst friskvårdsbidrag.

Läs mer om Ikano Bank, bland annat deras historia och värderingar här (https://ikanobank.se/om-banken).

Utveckla din kompetens och erfarenhet hos Ikano Bank
Rollen som Resource Planner är en nyckelroll för att Ikano Bank ska kunna hålla en smidig och effektiv verksamhet igång. Du kommer att ha ett nära samarbete med Work Force Manager för att säkerställa gemensamma mål och de aktiviteter som krävs för att nå dem. Det här är en operativ roll där huvudansvaret innebär en realtidsövervakning av samtalsflöden och att agera på förändringar som kräver omedelbar action.

Du kommer att ha helhetsbilden för ett stort antal samtalsslingor, vilka innefattar olika typer av kunskap och kompetenser. Ditt ansvar är att utifrån ett helhetsperspektiv kunna se hur en del av pusslet påverkar de andra delarna. De förändringar som sker kontinuerligt löser du i dialog med ansvariga chefer och de upparbetade flöden och nyckeltal du har att ta hänsyn till. Du utgår alltså från ett grundschema samt en prognos i ditt dagliga arbete. Grundschemat planeras en månad i förväg och justeras sedan dagligdags vid oförutsedda förändringar i personalplaneringen. Det kräver en omedelbar action för att säkerställa en optimal och effektiv drift.

Du ansvarar även för att;

- Analysera och planera backofficearbete
- Coacha och utbilda medarbetare
- Initiera och driva förändringsarbete
- Visst projektarbete och administration
- Hantera och agera på produktivitetsgap


Som Resource Planner stöttar du huvudsakligen den nordiska organisationen och har ett nära samarbete med berörda team. Rollen rapporterar till Operations Manager för B2C.

Vad tar du med dig?
Du som söker har erfarenhet av en liknande roll och har en god förståelse för komplexiteten i ditt arbete. Du har därmed erfarenhet av planering av något slag, gärna personalplanering eller annat likvärdigt flöde, ex. logistikplanering.
Du har god erfarenhet av att arbeta i Excel (pivottabeller, analysarbete, hantering av data och tydliga grafer). Utöver tar du med dig goda kunskaper i Powerpoint.

Bland dina personliga egenskaper tror vi att du vill framhäva:

- Din goda struktur - Du har förmågan att organisera och strukturera ditt arbete för att skapa goda förutsättningar att vara flexibel. Grundstrukturen gör dig inte lika sårbar för förändringar.
- Lösningsfokus - En dag utan förändringar riskerar att tråka ut dig! Du låter dig gärna slukas upp av att en utmaning uppstår och tar olika perspektiv i beaktande för att lösa ärendet på ett smidigt och lättsamt sätt.
- Ägandeskap - Du tar ägandeskap i dina uppgifter och ansvar. Du är lyhörd för övriga kollegor/chefers input men säkerställer samtidigt att alla perspektiv tas i beaktande. Ditt ägandeskap leder till stark handlingskraft.
- Relationsfokuserad - Du vet att goda relationer är en förutsättning för att lyckas i ditt arbete. Din ödmjuka och empatiska sida lyser alltid igenom, även när arbetet kräver din tydliga och raka kommunikation.
- Förmågan att fokusera - Du har förmågan att hantera intensiva och brådskande stunder med en god portion lugn och tar dig metodiskt genom alla steg för att släcka bränder som uppstår.


Vi hoppas att vi fångat ditt intresse och ser fram emot din ansökan!

ÖVRIG INFORMATION

Start: Snarast, enligt överenskommelse

Plats: Malmö, Ikano Banks Huvudkontor ligger i Hyllie

Arbetstider: Kontorstider, med viss tillgänglighet utöver det

Anställningsform: Detta är en rekrytering, vilket innebär att du blir anställd direkt hos Ikano Bank.

Övrigt: Som en del av rekryteringsprocessen kommer en kreditupplysning att göras och Ikano Bank begär också ett utdrag ur belastningsregistret.

Rekryteringsprocessen hanteras av A-hub. Ikano Banks önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Therese och A-Hub (https://www.a-hub.se/), therese@a-hub.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: A-hub
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 oktober 2022
  • Ansök senast: 31 december 2022

Postadress

Sveavägen 141
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024