OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Responda Group är ett ledande svenskt kundserviceföretag. Våra 250 medarbetare hanterar dagligen fler än 20 000 kundkontakter - åt mer än 3 000 uppdragsgivare. Vår passion är att genom innovativ, effektiv och kvalitativ service leverera värdeskapande kundupplevelser och stärkta relationer.
Responda Group grundades 1992 och omsätter cirka 140 MSEK på årsbasis med god lönsamhet. Bolaget har verksamhet i Stockholm, Eskilstuna, Kalix och Haparanda.
OM TJÄNSTEN
Responda Group fortsätter sin expansion och behöver ytterligare en kollega till ekonomiavdelningen.
Som Ekonomiassistent hos oss är din huvudsakliga uppgift att arbeta med företagets kund- och leverantörsreskontra samt bokföring. Ekonomiavdelningen arbetar även med framtagande av ekonomiska analyser och övriga underlag till andra avdelningar inom koncernen. Här har du en unik möjlighet till stor variation i arbetet då du förväntas arbeta brett inom de aktuella områdena. Vår ekonomiavdelning består idag av fem medarbetare, fördelat på en ekonomichef samt fyra ekonomi/löneadministratörer.
Dina kommande arbetsuppgifter:
- Kund- och leverantörsreskontra
- Löpande bokföring
- In- och utbetalningar
- Stöd vid månadsbokslut
- Avstämningar
- Fakturahantering, påminnelser, inkasso
- Tillhandahålla ekonomisk information till interna samt externa intressenter
- Aktivt hålla sig uppdaterad angående lag- och avtalsförändringar samt övriga förändringar inom arbetsområdet
- Delta i förbättringsarbete av ekonomisystem och processer
Vi arbetar huvudsakligen i programmen Agda, Jeeves samt Excel.
VEM SÖKER VI?
Här trivs du som är noggrann, kvalitetsmedveten samt har förmåga att arbeta självständigt och effektivt. Vi är i en expansiv fas så det är viktigt att du trivs i en organisation med högt tempo. Hos oss får du möjlighet (och förväntas) att arbeta med många olika arbetsuppgifter.
Det är viktigt att du gillar förändrings- och förbättringsarbete, att bygga upp nya flöden och processer. Vi söker därför en person med god strukturell och organisatorisk förmåga. Då du kommer ha många kontaktytor inom organisationen önskar vi att du har god samarbetsförmåga och kan kommunicera på ett tydligt och pedagogiskt sätt.
Kvalifikationer:
- Treårig gymnasial utbildning med ekonomisk inriktning eller motsvarande
- Arbetslivserfarenhet
- Goda kunskaper i excel och outlook
- Svenska och engelska i tal samt skrift
Meriterande:
- Dokumenterad erfarenhet av arbete med leverantörs- och kundreskontra
- Erfarenhet av arbete i Jeeves
- Goda kunskaper i Excel
- Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper
VÅRT ERBJUDANDE
Vi erbjuder en varierande tjänst på en arbetsplats som är inne i en kraftig expansion. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter. Du blir en viktig del i vår resa och framtida tillväxt. Du kommer arbeta med kompetenta och drivna kollegor med hög energinivå i ett dynamiskt bolag. Kontinuerlig fortbildning och karriärutvecklingsmöjligheter erbjuds som en del i bolagets fortsatta expansion. Du rapporterar direkt till ekonomichef, vi sitter i fina lokaler i Kalix och arbetar givetvis hemifrån vid behov.
VILLKOR
Tillsvidareanställning, 6-månaders provanställning.
Omfattning: 100%. Deltid (minst 75%) kan eventuellt vara aktuellt utifrån dialog.
Arbetstider: måndag – fredag, dagtid.
Placeringsort: Kalix
Lön och tillträde enligt överenskommelse.
Har du frågor om tjänsten kontakta gärna:
Lena Larson, Ekonomichef, 070-559 08 00
Besök gärna vår https://www.respondagroup.se/ eller våra sida på https://www.linkedin.com/company/responda-group-ab/mycompany/
AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.