OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Responda Group är ett ledande svenskt kundserviceföretag. Våra 250 medarbetare hanterar dagligen fler än 20 000 kundkontakter - åt mer än 3 000 uppdragsgivare. Vår passion är att genom innovativ, effektiv och kvalitativ service leverera värdeskapande kundupplevelser och stärkta relationer.
Responda Group grundades 1992 och omsätter cirka 140 MSEK på årsbasis med god lönsamhet. Bolaget har verksamhet i Stockholm, Eskilstuna, Kalix och Haparanda.
Senior Account Manager
Som Senior Account Manager hos oss är din uppgift att bearbeta mindre och medelstora företag.
Ditt främsta uppdrag blir att utveckla och växa vår befintliga affär på din kundbas genom merförsäljning av våra tjänster och därutöver arbeta för att även vidareutveckla våra relationer hos våra befintliga kunder. Du kommer dagligen att kommunicera med kunder från ett stort antal branscher och tillsammans med dina kollegor utvecklar du vår närvaro i flera regioner.
Du har din bas på vårt säljkontor i Kista, Stockholm men tjänsten innebär även en del resor då våra kunder finns representerade över hela landet.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
- Bidra i utvecklingen av vårt erbjudande och Responda Groups fortsatta expansion
- Merförsäljning och hantering av din kundportfölj
- Arbeta med nyförsäljning mot utvalda prospekts
- Planera, boka och genomföra kundmöten på operativ, taktisk och strategisk nivå
Din profil
- Du är en positiv, glad och engagerad person.
- Du sprider god stämning på arbetsplatsen med en förmåga att hålla dig lugn och professionell.
- Du brinner för försäljning, att arbeta med kunder och ge bästa tänkbara kundupplevelsen. Problem ser du som en spännande utmaning, inte ett hinder.
- Du är målmedveten, resultatinriktad och handlingskraftig.
- Du håller en hög aktivitetsnivå med stort engagemang för utveckling och upprätthåller goda relationer internt och externt.
- Med din goda förhandlingsvana är du kommunikativ och van vid presentationer.
- Du har eftergymnasial utbildning som motsvarar tjänstens förutsättningar. Utmärkta kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift och hög IT-mognad. Har du erfarenhet från telekombranschen samt callcenter eller kundservice är det mycket meriterande, såväl erfarenhet av systemförsäljning. Innehav av B-körkort är ett krav.
Vårt erbjudande
Vi erbjuder en utmanande tjänst på en arbetsplats med kraftig expansion. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter. Mångfald och olikheter berikar, och vi ser det som en förutsättning för vår framtida utveckling.
Du blir en viktig del i vår nya resa och framtida tillväxt. Du kommer arbeta med kompetenta och drivna kollegor med hög energinivå i ett dynamiskt bolag. Kontinuerlig fortbildning och karriärutvecklingsmöjligheter som en del i Responda Groups fortsatta expansion. Vi erbjuder dig en plats i ett bolag som fokuserar och levererar digitala tjänster i framkant.
Anställning och din ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillämpad provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.
Urval och intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske före sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt!
Responda Group är en leverantör av professionell svars- och kundservice för företag och våra tjänster anpassas helt och hållet utifrån kundens behov och tekniska lösning. Sedan starten har vi haft som mål att bli Sveriges ledande outsourcingpartner inom svars- och kundservice och upplever nu en stark tillväxt både vad gäller kunder samt organisation.
Besök gärna vår https://www.respondagroup.se eller våra sida på https://www.linkedin.com/company/responda-group-ab/mycompany/
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.