OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Clarion Hotel® är inte bara ett hotell för gäster att bo på - det är en upplevelse. Och du som jobbar inom Clarion är inte bara en anställd - du är en del av upplevelsen! Lika viktig som gästerna är för oss är du som jobbar med oss. Idag är vi över flera tusen anställda, alla med olika erfarenheter och bakgrunder. Men några saker har vi alla gemensamt - vi är personliga, vi har passion och vi strävar alltid efter perfektion!
Clarion Hotel® är en del av Strawberry.
RESTAURANT MANAGER TILL HEURLINS - CLARION HOTEL DRAKEN
Hösten 2023 öppnar Clarion Hotel Draken på Järntorget och blir en ny del i Göteborgs kulturella epicentrum. Här möts stadens liv och puls innanför hotellets väggar och skapar en inspirerande mötesplats genomsyrad av Gastronomi, Musik och Kultur.
Nu letar vi efter en Restaurant Manager till Heurlins. En saltstänkt havsbistro med stort sötsug. Två starka viljor som drar åt varsitt håll men som i slutändan möter varann. Resultatet är en explosion av smaker och kombinationer av rätter & drycker som du inte visste att du behövde. På Heurlins kompromissar vi inte. Här kan du skala räkor och käka kärleksmums, dricka bubbel med bakverk eller ta en fisktaco och en prinsesstårta. Det ena utesluter inte det andra.
Vi söker efter dig som inte bara älskar att pröva nytt utan måste få göra det. Du tänker varför inte och inte varför. Du är naturligt nyfiken och med din passion, ditt driv och goda ledaregenskaper så skapar du ihop med ditt team extraordinära upplevelser. Du har ett stort lokalt nätverk med följare som kan vara med och skapa succé tillsammans med dig.
Vi ser att du har en gedigen erfarenhet från branschen och har ett brinnande intresse för mat och dryck. Du ansvarar för front-of-house medarbetare, kvalité, resultat och gästnöjdhet inom områden restaurang & bar. Denna roll är operativ och huvuddelen av arbetet sker tillsammans med sitt team i verksamheten.
I tjänsten ingår b la arbetsuppgifter såsom:
• Fullständigt resultat, kvalitet, personal & ekonomiskt ansvar för sin avdelning
• Att genom avdelningens medarbetare skapa en oförglömlig helhetsupplevelse för restaurangens gäster
• Att ständigt verka för ökad lönsamhet samt kvalité och att nå uppsatta prognoser/mål för avdelningen.
• Personalansvar för hovmästare/supervisors, servis, bar, och extra personal.
• Förväntas vara i driften och skall vara kapabel och villig att utföra alla de uppgifter som utförs av avdelningens personal.
• Arbetar aktivt med målstyrning och prognoser – intäkt & kostnadsprognoser och har resultatansvar för sin avdelning/ avdelningar.
• Dutytjänstgöring enligt dutyschema, vilket innebär att vara på plats på hotellet och inneha det övergripande ansvaret för driften under den helg dutytjänstgöring är schemalagt.
• Ansvar för att avdelningen är uppdaterad och kunnig i hotellets brand- och säkerhetsrutiner.
• Ansvar för att löpande följa upp gästnöjdhet
• Leda och fördela arbetet ”front-of-house” inom avdelningen/ avdelningarna
• Tjänsten innebär arbete under dag, kväll och helger. Som det är när man jobbar på hotell och restaurang!
På Clarion arbetar vi med en förstärkande feedbackkultur för att hjälpa och lyfta varandra, hela tiden med målet att leverera en personlig och passionerad service som ska leda till ett gott resultat.
Är du lika nyfiken på oss som vi är på dig och vill vara med och skapa en arena i världsklass för möten mellan människor, bolag och kulturer?
Sök innan sista ansökningsdag
Vill du veta mer om Clarion Hotel Draken? Följ oss på Sociala Medier för spännande uppdateringar fram till öppningen!
Clarion Hotel, tillsammans med hotellkedjorna Quality Hotel, Collection Hotel och Comfort Hotel är en del av Strawberry Hotels med över 200 hotell i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Baltikum. Vi driver en multibrandingorganisation med Room For All och stora utvecklingsmöjligheter.