OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Personlig, professionell, lekfull och passionerad? Brinner du för att skapa världens bästa upplevelse för våra gäster och kollegor?
Perfekt! Då är du den vi söker. Vi lever våra värdeord varje dag, i varje handling, i varje möte och det är det som gör oss till det vi är tillsammans - ESS.
Vem är du?
Som Team Leader jobbar du i ett team av härliga människor och har ansvaret av gästupplevelsen. Du är den som gör det lilla extra för våra gäster och för vår servispersonal. Du brinner för att ta hand om gästerna och älskar att bidra till deras underbara upplevelse.
Du är en social person som brinner för service och mötet med människor. Du är förstås punktlig, trivs i en miljö där det är mycket att göra och du har en positiv inställning. Du intresserad av mat och dryck, vill utvecklas och lära dig nya saker. Har alltid nära till skratt och samarbetar gärna med andra för att skapa en oförglömlig vistelse för våra gäster.
Arbetsuppgifter:
- Kvalitetssäkrar gästens bemötande och service och att det är ordning och reda ute i restaurangmiljön. Supervisor säkerställer alla moment som gästen upplever under sitt besök i restaurangen och att det finns ett flöde utan köer vid hovbås, baren, betalning osv.
- Stäm av med så många bord som möjligt under service så att gästnöjdheten är så bra som det går. Om något gått fel, gör rätt och korrigera så att gästen blir nöjd. kolla upp vad som hände och varför?
- Kvalitetssäkra en bra arbetsmiljö för medarbetarna i restaurangen.
- Arbetar med rätt verktyg och metoder för att leda och nå framgångar med merförsäljning och därmed leverera mot uppsatta mål.
- Leda serveringspersonal och delegera och följa upp deras uppgifter såsom städning, påfyllning, uppdukning osv.
- Supervisor säkerställer att dialogen och samarbetet med köket är god och kvalitativ.
- Supervisor säkerställer även att medarbetarna får den upplärning och kunskap de behöver för att kunna mat och dryck och kunna sälja det till gästerna.
- Vara delaktig i utvecklingsfrågor och informera till restaurangchefen om något behovs ändras eller utveckla.
- Ansvarig för ESS och Steam Hotel onboarding efterföljs
- Utveckling, utbildning och uppföljning av medarbetarna.
- Stå på schema och arbeta operativt ute på golvet.
- Vara behjälplig AC angående rekrytering och tillse rätt bemanning.
- Informera, uppdatera och motivera sina medarbetare med aktuell och relevant information fortlöper.
- Ge feedback positiv och konstruktiv samt dokumentera när det är något viktigt och informera om detta till restaurangchef
- Leder gästflödet i matsalen genom en bra bordsplacering minst två veckor framåt, ser till att gäst ration till personal är den mest effektiva.
- Delta och engagera sig i veckomöte
- Fördelar personalen i stationer
- Leder servicemöten inför service, samt debriefing.
- Du förväntas att alltid respektera våra kollegor i alla avdelningar samt föregå med gott exempel.
- Ansvar för att de föreskrifterna för brand och skyddsombud alltid efterföljs i den dagliga driften.
Utöver det tror vi att du behöver:
- Erfarenhet från yrket
- Intresse för människor
- Du är både van och trivs i att jobba i ett högt tempo där det händer mycket
- En riktig teamplayer som aldrig tvekar på att göra det lilla extra
Om tjänsten
Anställningsform:
Tillträde och lön: Lön enligt avtal och tillträde enligt överenskommelse
Om processen:
Vi kommer kalla till intervjuer löpande, sista ansökningdag XXXX
Vi erbjuder dig en arbetsplats med XXXX