OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Landskrona stad arbetar vi efter vår värdegrund BRA; bemötande, resultat och ansvar. Vi strävar efter att vara en attraktiv och jämlik arbetsgivare, då vi vet att olikheter bland oss medarbetare berikar och utvecklar. Vår värdegrund BRA bidrar till att skapa arbetsglädje, lust att lära, stolthet, inflytande och utveckling. Vilket gör Landskrona till en BRA plats att bo på, verka i och besöka.
Välkommen till oss!
Vill du vara med och utveckla, leda och samordna stadens resultatstyrning?
Är dina styrkor att leverera resultat, utveckla processer och att skapa relationer?
Då kan du vara den vi söker!
Stadsledningskontoret har till uppgift att leda, samordna, styra och följa upp den samlade kommunala verksamheten samt utgöra ledningsstöd till kommunstyrelsen. Stadsledningskontoret leds av förvaltningschefen och består idag av ca 65 medarbetare fördelade på fyra avdelningar: ekonomiavdelning, personalavdelning, utredningsavdelning samt tillväxt- och näringslivsavdelning samt en enhet för fastighet och IT strategi.
Stadsledningskontorets ekonomiavdelning är Landskrona stads övergripande ekonomifunktion. Ekonomiavdelningen arbetar bland annat med att bidra till utvecklingen av stadens styrsystem och att tillföra ett ekonomiskt perspektiv i för staden strategiska frågor. Ekonomiavdelningen består f.n. av 20 medarbetare och består av redovisningsenhet, upphandlingsenhet och ekonomistyrningsenhet.
Stadsledningskontorets ekonomiavdelning söker nu en ny:
Resultatcontroller
ARBETSUPPGIFTER
Landskrona stad är inne i en process med att utveckla målstyrningen mot en mer resultatorienterad styrning. Detta innebär att styrningen i högre grad kommer att fokusera på kvalitetsinriktade mål, d v s resultat som har betydelse för medborgaren, brukaren, kunden, eleven.
Din roll blir att utveckla, leda och samordna resultatstyrningen i staden.
Resultatstyrningen är en viktig del i stadens fullmäktigeplan (mål- och budget) och du kommer att arbeta tillsammans med ekonomiavdelningens budgetstrateg i framtagande av fullmäktigeplanen samt i uppföljning och analysarbetet. Du kommer att arbeta mot såväl chefer som mot politiker. Utveckling och samordning av arbete kopplat till Kommunens Kvalitet i Korthet (KKiK) blir en del i detta arbete.
Du kommer även att delta i ekonomiavdelningens ordinarie uppföljningsarbete gentemot nämnderna.
Din organisatoriska tillhörighet blir ekonomiavdelningen på stadsledningskontoret.
Arbetet är både strategiskt och operativt.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en akademisk examen inom ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren anser vara motsvarande.
Vi ser gärna att du har erfarenhet från kvalificerat administrativt- eller ledningsarbete, t e x resultatstyrning, kvalitetsledning inom kommunal organisation, på koncernnivå eller förvaltningsnivå.
Uppdraget är i stora delar utvecklingsorienterat och du har erfarenhet av och lämplighet för att driva projekt och leda utveckling av processer, metoder och system. Du är bra på att skapa goda relationer, bygga nätverk och skapa engagemang i organisationen. Du är bra på att uttrycka dig i tal och skrift. Du är noggrann och analytisk.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länken i annonsen. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan, då den bedöms gentemot andra sökande. En ansökan till Landskrona stad är en allmän handling.
Läs mer om oss på: landskrona.se/Jobba hos oss
I denna rekrytering har vi tagit ställning till olika rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Fackliga representanter nås via kommunens växel
0418-47 00 00
Upphandlingschef Maria Mera
0418-470170
Redovisningschef Jonas Lundqvist
0418-47 34 31
Upphandlingschef Fredrik Waldemarsson
0418-47 01 70