Resultatdriven och engagerad inköpare till Sysav

Arbetsbeskrivning

Inköpare
Sysav bidrar till att skapa världens mest hållbara region, för denna och kommande generationer. Så lyder Sysavs vision. Fokus på hållbarhet, miljö och innovation i samarbete med andra har gjort att företaget är ledande inom hållbar avfallshantering i världen. Detta är något Sysav är stolta över och arbetet kräver engagemang i alla led. Sysav ser varje enskild medarbetare som en viktig del i denna strävan. Sysav ägs av de 14 sydligaste kommunerna i Skåne. Cirka 300 personer arbetar på våra olika anläggningar och företaget omsätter cirka 850 miljoner kronor.

Enheten upphandling och inköp tillhör avdelning Ekonomi & Inköp och består i dagsläget av tre personer, men kommer att utökas till fyra i och med tillsättande av utannonserad tjänst. Enhetens huvudsakliga uppgift är att ansvara för att ett effektivt och affärsmässigt inköpsarbete bedrivs på Sysav i enlighet med gällande lagstiftning och föreskrifter.

Vi söker nu en självgående inköpare med några års erfarenhet inom inköp eller upphandling och som har en fallenhet och ett intresse för förhandling.

Sysavs inköpsverksamhet befinner sig i ett utvecklingsskede och arbete pågår för att sätta strukturer för ett kategoribaserat och processorienterat inköpsarbete. Som inköpare på Sysav får du bland annat ansvara för någon eller några inköpskategorier, vara ansvarig för och bli Sysavs specialist på direktupphandlingar av olika storlek och genomföra förhandlingar i samband med dessa.

Rollen som inköpare är förhållandevis ny vilket innebär att du kommer att få vara med och driva uppbyggnadsarbetet av tjänsten och verka för effektivisering av arbetssätt kopplade till direktupphandling. Dina övergripande arbetsuppgifter kommer att vara bland annat att planera och strategiskt arbeta med de inköpskategorier du är ansvarig för samt att, i tätt samarbete med kravställare i verksamheten, skriva offertförfrågningar, ta emot offerter, förhandla med leverantörer och ta fram avtal.

Kvalifikationer

Du som söker har relevant utbildning från högskola eller universitet så som utbildning inom inköp, supply chain, ekonomi, teknik eller motsvarande. Du ska ha arbetat minst 3 år som inköpare inom antingen privat eller offentlig sektor. Du har B-körkort och behärskar hela Officepaketet väl.

Det är meriterande om du även har utbildning inom förhandlingsteknik, har kommit i kontakt med LOU/LUF eller har arbetat i Visma TendSign. Det är en fördel om du har ett tekniskt intresse och förståelse då många av inköpen görs till Sysavs producerande verksamhet.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person har du ett personligt engagemang och en god förmåga att effektivt driva ditt arbete och dina projekt framåt. Du har en tydlig kommunikation och lätt för att utrycka dig i både tal och skrift på svenska och engelska. Du har vidare en god samarbetsförmåga och ett genuint intresse för att bygga relationer. I din yrkesroll är du affärsmässig, målorienterad, organiserad och angelägen om att nå resultat med god kvalitét.

Vad vi erbjuder

Vi erbjuder en spännande roll i en ung inköpsorganisation som är under tillväxt och utveckling. Du blir en del av ett engagerat team och delaktig i vårt arbete och vision om att skapa världens mest hållbara region för denna och kommande generationer.

Välkommen med din ansökan!

Uppdragsgivare: Sysav Sydskånes Avfallsaktiebolag

Ort: Malmö

Omfattning: Heltid, med tillträde snarast

Sista ansökningsdag: 26 februari 2017. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

För information: Kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Randstad, Anna Messa på 0733-434310.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 2 februari 2017

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


2 november 2024

2 november 2024

Strategisk inköpare

Strategisk inköpare

1 november 2024

Startegisk inköpare mekanik

Startegisk inköpare mekanik

31 oktober 2024