Resultatenhetschef

Resultatenhetschef

Arbetsbeskrivning

Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi enligt det salutogena förhållningssättet för att ta tillvara och stärka de resurser personer har. Vi ansvarar för äldreomsorg och stöd till personer med funktionsvariationer. Som medarbetare hos oss arbetar du nära människor för att skapa en meningsfull och trygg vardag.

Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbsida: https://jobb.enkoping.se

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som är redo att ta ett övergripande ansvar som Resultatenhetschef inom LSS verksamheten.
I Enköpings kommun är chefs-och ledarskapet ett prioriterat område sedan flera år tillbaka. Vi tror att bra ledare är den enskilt viktigaste faktorn för att locka nya medarbetare och få befintliga att fortsätta utvecklas med oss. Bra ledare bidrar till en god arbetsmiljö och till att medarbetarna kan utveckla bra och effektiva verksamheter för Enköpingsborna.

Ditt ansvar som Resultatenhetschef omfattar Personlig assistans och LSS boende för medarbetare, verksamhet, ekonomi och arbetsmiljö. Du leder 3 enhetschefer som har ansvar för olika områden samt en administration med assistenter, koordinator och sjuksköterska som planerar den dagliga verksamheten.

Vi erbjuder ett stimulerande och varierande arbete. Som resultatenhetschef sitter du med i LSS ledningsgrupp där ni tillsammans utvecklar verksamheten.
Du kommer gå en utbildning i Utvecklande ledarskap som följs upp årligen. Du ingår också i ett lärande chefsnätverk och det finns möjlighet till enskild chefscoaching.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med relevant akademisk utbildning som exempelvis socionom eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig och relevant för uppdraget och chefserfarenhet gärna inom LSS området.

Du har lätt för att samarbeta med andra och är prestigelös samtidigt som du kan ta en tydlig ledarroll. Enköpings kommun har en hög ambitionsnivå inom ledarskapsfrågor och vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga ledarskapsförmågor. Till exempel din förmåga att leda, motivera och skapa rätt förutsättningar för medarbetarna att effektivt nå gemensamma mål. En stor del av uppdraget är att anpassa och utveckla verksamheten utifrån befintliga resurser.

Du ser till helheten och tar hänsyn till det större perspektivet. Du förstår din roll väl och ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut.
Du har en förmåga att se relationer i sitt rätta perspektiv där du skiljer på det personliga och det professionella.

Du behöver vara säker i rollen som arbetsgivare och ha en tydlig strategisk förmåga. Vi tror att du gillar utmaningar och att arbeta brett med olika arbetsuppgifter.

Då det förekommer bilkörning inom ramen för uppdraget krävs körkort och tillgång till egen bil.

Det är av yttersta vikt att kunder och klienter inom vård- och omsorgsförvaltningens och socialförvaltningens verksamheter kan känna trygghet i den omsorg som kommunen har ansvar för. Därför måste du visa upp ett utdrag från belastningsregistret innan erbjudande om anställning.

Handläggningstiden för ett utdrag är cirka tre veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du går vidare i rekryteringsprocessen.

Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år.

Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/


ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan!
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan.

Har du frågor om systemet eller hur du ska göra din ansökan, kontakta Visma Recruit på 0771-693 693.

Personuppgiftsansvariga nämnder för rekryteringen är kommunstyrelsen och rekryterande nämnd. Din ansökan sparas i 2 år. Om du blir anställd sparas din ansökan i din personakt. Dina personuppgifter kan komma att överföras till ett eventuellt anställningsavtal. Rättslig grund för att ta in dina personuppgifter är intresseavvägning. Ansökningarna hanteras av en extern leverantör. Om du anställs får du mer information om vad som gäller för dina personuppgifter i din anställning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter och vilka rättigheter du har kan du läsa mer på enkoping.se/personuppgifter.

Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rektor Kulturskolan Niklas Forslund
0171-62 55 19
Lärarförbundet Birgit Stare

Avdelningschef Ewa Schild
0171-62 50 98
Vision Kerstin Sjöberg
0171-62 51 50
Kommunal Sabine Stjernestam
0171-62 66 33
Biståndschef Agnetha Resin Fredriksson
0171-62 59 36
Förvaltningschef Marie Palmgren
0171-62 51 36
Kommunstyrelsens ordförande Helena Proos
0171-62 50 00
Förvaltningschef Magnus Åsman
0171-62 62 16
Fackliga företrädare nås via kommunens växel
0171-62 50 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Enköpings kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 mars 2021
  • Ansök senast: 31 mars 2021

Besöksadress

Kungsgatan 42 74580 ENKÖPING
None

Postadress

745 80 Enköping
ENKÖPING, 74580

Liknande jobb


Medicinskt ledningsansvarig läkare till avdelning 20, 70 och 72

Medicinskt ledningsansvarig läkare till avdelning 20, 70 och 72

15 november 2024

Enhetschef inom HSL & LSS-verksamhet

Enhetschef inom HSL & LSS-verksamhet

14 november 2024