OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi enligt det salutogena förhållningssättet för att ta tillvara och stärka de resurser personer har. Vi ansvarar för äldreomsorg och stöd till personer med funktionsnedsättningar. Som medarbetare hos oss arbetar du nära människor för att skapa en meningsfull och trygg vardag.
Ditt ansvar som Resultatenhetschef omfattar Personlig assistans och LSS boende för medarbetare, verksamhet, ekonomi och arbetsmiljö.
Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbsida: https://jobb.enkoping.se
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som är redo att ta ett övergripande ansvar som Resultatenhetschef inom LSS verksamheten. Du leder fyra enhetschefer, två som har ansvar för assistans och två som ansvarar för boenden. Du har också två administratörer och en sjuksköterska och tillsammans arbetar dessa med den dagliga driften av verksamheten.
Vi erbjuder ett stimulerande och varierande arbete. Som resultatenhetschef sitter du med i LSS ledningsgrupp där ni tillsammans utvecklar verksamheten.
I Enköpings kommun är chefs-och ledarskapet ett prioriterat område sedan flera år tillbaka. Vi tror att bra ledare är den enskilt viktigaste faktorn för att locka nya medarbetare och få befintliga att fortsätta utvecklas med oss. Bra ledare bidrar till en god arbetsmiljö och till att medarbetarna kan utveckla bra och effektiva verksamheter för Enköpingsborna. Du kommer gå en utbildning i Utvecklande ledarskap som följs upp årligen. Du ingår också i ett lärande chefsnätverk och det finns möjlighet till enskild chefscoaching.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med relevant akademisk utbildning som exempelvis socionom eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig och relevant för uppdraget och chefserfarenhet inom LSS området.
Du har lätt för att samarbeta, förmåga att lyssna och är prestigelös samtidigt som du kan ta en tydlig ledarroll. Enköpings kommun har en hög ambitionsnivå inom ledarskapsfrågor och vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga ledarskapsförmågor. Till exempel din förmåga att leda, motivera och skapa rätt förutsättningar för medarbetarna att effektivt nå gemensamma mål. En stor del av uppdraget är att anpassa och utveckla verksamheten utifrån befintliga resurser.
Du ser till helheten och tar hänsyn till det större perspektivet. Du förstår din roll väl och ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut.
Du har en förmåga att se relationer i sitt rätta perspektiv där du skiljer på det personliga och det professionella.
Du behöver vara säker i rollen som arbetsgivare och ha en tydlig strategisk förmåga. Vi tror att du gillar utmaningar och att arbeta brett med olika arbetsuppgifter.
Då det förekommer bilkörning inom ramen för uppdraget krävs körkort och tillgång till egen bil.
ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan!
Det är av yttersta vikt att kunder och klienter inom Vård och omsorgsförvaltningens verksamheter kan känna trygghet i den omsorg som kommunen har ansvar för. Därför måste du visa upp ett utdrag från belastningsregistret innan erbjudande om anställning.
Handläggningstiden för ett utdrag är cirka tre veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du går vidare i rekryteringsprocessen.
Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år. Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats:
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/
Om du ska arbeta med barn med funktionsnedsättning inom LSS ska du beställa det här utdraget:
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan.
Har du frågor om systemet eller hur du ska göra din ansökan, kontakta Visma Recruit på 0771-693 693.
Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter och vilka rättigheter du har kan du läsa mer på enkoping.se/personuppgifter.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ulrika Edlund, Resultatenhetschef Lillsidan/Mali
0171-62 61 50
Therese Blomqvist
0171-418041
Sari Lundberg
0171-625967
AnneLie Axelsson
0171-625910
Camilla Lönnholm
0171-626666
Carina Lundberg
0171-62 564 8
Kommunal
0171-62 54 64
Annette Larsson
0171-62 61 40
Kerstin Giertta, Resultatenhetschef
0171-62 59 40
Laila Forsgren, Arbetsledare
0171-62 59 83