OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Söker du ett meningsfullt och utvecklande uppdrag som resultatenhetschef inom äldreomsorgen? Är du den ledaren som ser kopplingen mellan hög trivsel och kompetens hos medarbetarna och kvalitativ leverans och högt förtroende hos dem vi är till för? Är du ledaren som ser misstag som en möjlighet till lärande? Och sist men inte minst får du människor med dig? Om svaret är ja tycker vi att du ska söka den här tjänsten.
Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi enligt det salutogena förhållningssättet för att ta tillvara och stärka de resurser personer har. Vi ansvarar för äldreomsorg och stöd till personer med funktionsnedsättningar. Som medarbetare hos oss arbetar du nära människor för att skapa en meningsfull och trygg vardag.
Du kommer ansvara för resultatenheten Trögdshemmet i Lillkyrka och Grillby Lillkyrka hemtjänst.
Trögdshemmet är ett omvårdnadsboende med 22 medarbetare och 20 lägenheter med möjlighet för parboende. Vi har också tre korttidsplatser/växelvårdsplatser.
Hemtjänsten ansvarar för Grillby och Lillkyrka med omnejd. Det är en mindre arbetsgrupp på 13 medarbetare som ger alla de hjälpinsatser som våra kunder behöver i det dagliga livet.
Vi erbjuder dig möjlighet att semesterväxla för fler semesterdagar, möjlighet att löneväxla till pension och friskvårdsbidrag på 2000kr/år. Hos oss kommer du att få gå utbildning i utvecklande ledarskap (UL). Efter utbildningen blir du en del av ett lärande chefnätverk och det finns möjlighet till enskild chefscoaching. Du får även gå en arbetsmiljöutbildning samt andra interna utbildningar som vår HR- avdelning erbjuder. Utöver det anpassas din introduktion till vad du behöver.
Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbsida: https://jobb.enkoping.se
ARBETSUPPGIFTER
I Enköpings kommun är chefs-och ledarskapet ett prioriterat område sedan flera år tillbaka. Vi tror att bra ledare är den enskilt viktigaste faktorn för att locka nya medarbetare och få befintliga att fortsätta utvecklas med oss. Bra ledare bidrar till en god arbetsmiljö och till att medarbetarna kan utveckla bra och effektiva verksamheter för Enköpingsborna.
Som resultatenhetschef har du personal-, budget- och arbetsmiljöansvar för din verksamhet men har även ett helhetsansvar för äldreomsorgen tillsammans med oss andra. Förutom att du leder, utvecklar och skapar bra förutsättningar för verksamheten bygger du långsiktiga förtroenden gentemot kunder, närstående och medarbetare. Du ansvarar för att planera, leda och följa upp verksamheten med fokus på kvalitet och förbättringar. Du säkerställer att arbetet utförs utifrån gällande lagstiftning och du hanterar både strategiska och operativa frågor tillsammans med dina kollegor.
Som resultatenhetschef ingår du i äldreomsorgens ledningsgrupp som leds av Äldreomsorgschefen Maria Palm och med övriga 11 resultatenhetschefer får du en central roll där vi tillsammans arbetar för att möta dagens och framtidens utmaningar. Tillsammans driver vi det gemensamma kvalitets- och utvecklingsarbetet framåt för dem vi är till för.
De system vi arbetar i är bland annat; Medvind, Adato, Stratsys och WinLas.
KVALIFIKATIONER
Vi söker sig som har relevant högskoleutbildning, gärna med inriktning mot socialt arbete, hälso- och sjukvårdsutbildning alternativt annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Du har erfarenhet som chef/ledare inom äldreomsorgen och erfarenhet av hemtjänst. Du har ett närvarande ledarskap som tydligt utgår ifrån principerna för tillitsbaserad ledning och styrning. Du är trygg och tydlig med fokus på att skapa delaktighet och engagemang hos dina medarbetare. Du vet att gott samarbeta och samverkan är en förutsättning för att uppnå önskade resultat.
För att lyckas i rollen behöver du ha förståelse för systematiskt kvalitets- och arbetsmiljöarbete men också på nytänkande för hur verksamhet kan förändras och bedrivas annorlunda inom givna ramar.
Vi förutsätter att du som person arbetar med ordning och struktur i ditt eget arbete samt enhetens arbete.
Då det förekommer bilkörning inom ramen för uppdraget krävs körkort B och tillgång till egen bil.
ÖVRIGT
Det är av yttersta vikt att kunder och klienter inom Vård och omsorgsförvaltningens verksamheter kan känna trygghet i den omsorg som kommunen har ansvar för. Därför måste du visa upp ett utdrag från belastningsregistret innan erbjudande om anställning. Handläggningstiden för ett utdrag är cirka tre veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du går vidare i rekryteringsprocessen. Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år.
Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats:
https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/
Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter så finns mer information på vår hemsida.
För dig som har skyddad identitet så finns information om hur du söker tjänsten här:
https://enkoping.se/foretag-och-arbete/jobba-i-enkoping.html#box-Personuppgiftersamtskyddadidentitet
Har du frågor om systemet eller hur du ska göra din ansökan, kontakta Visma Recruit på 0771-693 693.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ulrika Edlund, Resultatenhetschef Lillsidan/Mali
0171-62 61 50
Therese Blomqvist
0171-418041
Sari Lundberg
0171-625967
AnneLie Axelsson
0171-625910
Camilla Lönnholm
0171-626666
Carina Lundberg
0171-62 564 8
Kommunal
0171-62 54 64
Annette Larsson
0171-62 61 40
Kerstin Giertta, Resultatenhetschef
0171-62 59 40
Laila Forsgren, Arbetsledare
0171-62 59 83