OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hemtjänsten är inne i ett spännande skede där vi genomför ett utvecklingsarbete som ska effektivisera verksamheten, bland annat genom att använda fler digitala tjänster. Vill du vara med och utveckla hemtjänsten sök då tjänsten som resultatenhetschef!
Uppdraget:
Södertälje Kommunen har många uppgifter och uppdrag för sina medborgare ett utav uppdragen är hemtjänst. Det grundläggande kommunala hemtjänstuppdraget är att erbjuda hemtjänst inom hela kommunen och 70 % av kommunens hemtjänstuppdrag är i egen regi. Resultatenhetschef är en nyckelperson för att uppnå målet i kommunuppdraget med sitt när ledarskap så att brukare inom kommunen få det stöd de behöver ifrån oss inom hemtjänst för att kunna leva ett så självständigt liv och i så hög grad som möjligt kunna behålla brukarens egna förmågor.
En dag på jobbet I ett nära ledarskap arbetar du tillsammans med dina 25 medarbetare där du arbetar strukturerat och målinriktat för att fortsätta att utveckla hemtjänstverksamhet. Din huvuduppgift som Resultatenhetschef är att ansvara och utveckla enhetens verksamhet både operativt och strategiskt inom ekonomi, organisation, kvalitet, medarbetarfrågor och arbetsmiljö. Du ingår tillsammans med övriga resultatsenhetschefer i ledningsgruppen där ni tar ett gemensamt ansvar för att utveckla hela kommunens hemtjänst tillsammans med resultatområdes chefen. Som chef är det också viktigt att du delar äldreomsorgens nationella värdegrund och kommunens värdegrund - som beskriver hur vi vill att omvärlden ska uppleva möte med oss och det förhållningssätt som är grunden för vårt beteende när vi arbetar i Södertälje kommun.
Där respekt för individen är viktig
Medborgarna kommer först
Olikheter är en styrka och vi utgår ifrån samhällsuppdraget
Är du nyfiken och vill utveckla ditt nära ledarskap i en komplex verksamhet erbjuder vi dig ett utmanande och utvecklande uppdrag med goda utvecklingsmöjligheter för ditt ledarskap.
Som stöd i ditt arbete har du kontinuerligt utbyte med andra chefer och deltar i utvecklingsgrupper inom kommunen.
Vem är du?
Vi söker dig som har akademisk utbildning inom lämpligt område och erfarenhet från ledande befattning där du haft verksamhet-, personal-, och ekonomiansvar. Vi förväntar oss också att du kan lagstiftning som rör vård och omsorg, och har erfarenheter från verksamhetsutveckling. Det är meriterande om du tidigare varit chef inom hemtjänst eller drivit projektutveckling
I ditt nära ledarskap vill vi att du visar prestigelöshet, är inlyssnande, diplomatisk, har tillit och engagemang, ser sammanhang och tar ansvar för helheten och delar vår uppfattning att olikheter är en styrka. För att lyckas med utvecklingsarbetet behöver du vara öppen för nytänkande och ha förmåga att kommunicera/entusiasmera medarbetare samt kunna driva igenom förändringar med goda resultat.
Vi erbjuder dig
Vi jobbar efter årsarbetstid, detta innebär att du själv har viss möjlighet att bestämma över din egen arbetstid.
Vi erbjuder även förmåner som t.ex. friskvårdsbidrag i vår förmånsportal, möjlighet till semesterväxling upp till fem extra semesterdagar, seminarium-utbildningsdagar inom kommunen. www.sodertalje.se/formaner
Välkommen till oss!
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.