OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Myndigheten för äldre och personer med funktionsnedsättning (MÄF) är en del av Omsorgskontoret i Södertälje kommun. Inom MÄF ingår 4 enheter, varav en är Dagverksamheter för äldre som är en del av Äldreomsorgsnämndens verksamhet. Dagverksamhet är en biståndsbedömd insats för äldre där vi arbetar med rehabiliterande och aktiverande insatser. Syftet är bland annat att främja social gemenskap och att bidra med avlösning för anhöriga.
Enheten består av 30 medarbetare fördelat på 7 dagverksamheter, varav 2 sociala avdelningar och 5 demensavdelningar. Som resultatenhetschef är du första linjens chef där du leder och fördelar arbetet och har fullt personal-, budget- och arbetsmiljöansvar. Dina medarbetare består av 1 gruppledare, 1 administratör samt undersköterskor och vårdbiträden. Du ingår i ledningsgruppen för MÄF och rapporterar till Myndighetschef.
Vi söker en resultatenhetschef som vill arbeta med verksamhetsutveckling tillsammans med sina medarbetare för att möta dagens behov. Omsorgskontoret satsar nu på digitalisering, och vi behöver utveckla verksamheten till att bli mer modern och att i större utsträckning använda oss av digitala verktyg. Som resultatenhetschef är det viktigt att bygga relationer både med medarbetare och med samverkanspartners som t.ex. hemtjänst, biståndshandläggare och primärvård – där alla tar ansvar för att öka brukarens välbefinnande.
Eftersom dagverksamheten består av 7 olika avdelningar som också befinner sig på flera olika fysiska platser är en stor del av resultatenhetschefens arbete att få ihop enheten och samarbetet mellan medarbetarna. Enheten behöver vara flexibel, och resurserna ska styras om till där behovet är som störst.
Vem är du?
I Södertälje kommun arbetar vi utifrån det transformerande ledarskapet. Vi lägger väldigt stor vikt vid personlig lämplighet för uppdraget. Vi söker en enhetschef som är en förebild i organisationen och är tydlig i sitt budskap, lyhörd, kommunikativ, och som aktivt deltar i sina medarbetares vardag. Att kunna se helheten och prioritera, samt kunna bryta ned de övergripande politiska målen till enhetens mål är A och O. Som resultatenhetschef förväntas du ha en god struktur och tydligt arbeta med processerna i din verksamhet. Genom ett tillitsbaserat ledarskap utmanar och stöttar du dina medarbetare till att utveckla verksamheten tillsammans med dig som ledare.
Krav:
- 3-årig högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som lämplig för uppdraget
- Erfarenhet av chefsrollen ur ett arbetsgivar- och ledarskapsperspektiv
- Tidigare erfarenhet av ekonomi- och budgetansvar
- Erfarenhet av att arbeta förebyggande för att förhindra ohälsa hos brukare och personal
- Tidigare erfarenhet av arbete inom äldreomsorgen
- Kunskap om demens och det naturliga åldrandet
- Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
- Krav på körkort då verksamheten befinner sig på olika platser
Meriterande:
- Erfarenhet av arbete i politiskt styrd organisation
- Ledarskapsutbildning
- Erfarenhet av schemaläggning
- Arbetsmiljöutbildning
- Erfarenhet av att arbeta i verksamhetssystemet Combine
- Annat språk, t.ex. finska eller arabiska
- Erfarenhet av att arbeta i en miljö där flera kulturer och förhållningssätt möts
Urval och kallelse till intervju sker löpande under annonseringstiden.
Vi erbjuder dig
För mer detaljerad information kring våra förmåner läs mer på vår externa hemsida.
Välkommen till oss!
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.