RESURS BANK Handläggare Customer Service inom Business Support

Arbetsbeskrivning

Resurs Bank är en av Sveriges mest snabbväxande banker och vi är marknadsledande inom finansiering för detaljhandeln. Några av våra största samarbetspartners inom finansiering i butik/e-handel är kedjor som SIBA, Bauhaus, NetOnNet, SOVA, Ticket, BMW och MIO. Resurs Bank erbjuder även sparkonton och lån, betal- och kreditkorten Supreme Card samt företagstjänster som fakturaköp och fakturabelåning.

 

Jobba på Resurs Bank

På Resurs Bank är karriärmöjligheterna många. I ett företag där tillväxt är ett normaltillstånd kan ambitiösa medarbetare snabbt utvecklas och få nya, spännande uppdrag. Det är en utmärkt start för dig som strävar efter att utveckla din service- och säljförmåga och vill komma in i en väletablerad organisation!

 

Vår vision är att vara Nordens ledande nischbank. Våra värderingar präglar vår organisation och våra medarbetare. Dessa är väl förankrade, tydliga och alltid närvarande. DO IT!

Driven: Vi är nyfikna, engagerade och uppmuntrar varandra att hela tiden ta nästa steg, nästa utmaning.

Open: Vi tar tillvara på möjligheter genom att vara prestigelösa och lyhörda.

Innovative: Vi testar nya vägar genom att använda vår kreativitet och fantasi.

Trustworthy: Vi förtjänar vår tillåt genom att hålla vad vi lovar och leverera rätt kvalitet.

 

Arbetsuppgifter:

Relationen till våra kunder är det viktigaste vi har. Som handläggare ansvarar du för att befintliga samt potentiella kunder får förstklassig service med kundens behov i centrum. Inom Business Support ingår Customer Service som ansvarar för kreditgivning till privat- och företagskunder inom bankens alla affärsområden.

 

Huvudsakliga arbetsuppgifter är att serva våra ombud och slutkunder via telefonen som är vårt främsta arbetsredskap. I vår service ingår att behandla kredit- och låneförfrågningar och att svara på frågor från våra slutkunder om deras pågående krediter och lån. Det ingår också växelsamtal, kundtjänstsamtal för vissa av våra ombud samt en viss del administration såsom kundmail och brev. Du arbetar även aktivt med merförsäljning av våra produkter. Arbetstiderna varierar och är förlagda dagtid, kvällar och helger.

 

Inledningsvis får du en 2 veckors introduktion och utbildning som ger dig de bästa förutsättningar att lyckas i rollen och bli en del av vårt framgångsrika team. Utbildning sker i september.

 

Du har:

Du har minst gymnasieexamen med dokumenterat goda betyg och givetvis hanterar du datorn effektivt. I denna roll är det viktigt att du har en god kommunikationsförmåga och kan uttrycka dig professionellt och tydligt tal och skrift samt har grundläggande kunskaper i engelska. Det är meriterande om du har ekonomisk utbildning och/eller erfarenhet från arbete inom kundtjänst, bank, reception eller ett annat serviceorienterat yrke. Det är även meriterande om du har erfarenhet från försäljning med goda resultat.

 

Du är:

Serviceminded, Säljande och Resultatinriktad.

 

Vi sätter stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är skicklig på att möta olika personlighetstyper, har känsla för hög kvalitet och trivs med att använda telefonen som arbetsredskap. Du är en fena på att enkelt skapa förtroende och kan bygga relationer och ge service på ett naturligt och säljande sätt. Våra högt uppsatta kvalitets- och resultatmål motiverar dig och att du är flexibel och gillar att arbeta i ett tillväxtorienterat företag med högt tempo och snabba beslut är en självklarhet!

 

Rekryteringsprocessen startar i augusti.

 

Om Resurskoncernen:

Resurskoncernen erbjuder bank- och finanstjänster samt försäkringsprodukter till detaljhandel, privatkonsumenter och företagskunder i Norden och delar av Europa. Resurs grundades 1977, består idag av företagen Resurs Bank och Solid Försäkringar och ägs av Nordic Capital Fund VII och Waldir AB. Totalt arbetar drygt 600 medarbetare inom Resurskoncernens företag i Sverige, Norge, Finland och Danmark.

Kontaktpersoner på detta företaget

PernillaKlein, Marknadsutvecklare

PetraBergqvist, HR Business Partner
042-38 20 05
RickardBöös,
042-450 33 66
EvaEngström, Gruppchef
042-38 32 56
JanNågård, Ansvarig Green Business
0728-533262
MattiasCallisen,
042-382031
MirkoPaspalj,
0736-44 32 47
IldiTuranji,
042-4504079
SandraBryngson,
042-450 32 87
SusanneAxelsson,
042-382044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Resurs Bank Helsingborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 24 juni 2015

Besöksadress

Backaplan Deltavägen 6
None

Postadress

Ekslingan 9
Helsingborg, 25024

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024