RESURS BANK söker affärsutvecklare inom Allianser

Arbetsbeskrivning

Vår Affärsutvecklare inom Allianser ska vara föräldraledig och vi söker nu en erfaren vikarie.

Allianser (del av Privatmarknad kort) hjälper nordiska aktörer med profilerade kreditkortprogram och elektroniska presentkort. Kunderna kan vara medlemsorganisationer, köpcentrum och olika aktörer inom handeln. Kreditkortsprogrammen är profilerade MasterCard som skräddarsys efter samarbetspartnerns behov. Elektroniska presentkort är antingen MasterCard prepaid eller s.k. slutna presentkort som bara fungerar i anslutna butiker.

Som affärsutvecklare ansvarar du för nykundsbearbetning och att vårda befintliga partners med kort- och betallösningar i nästa led.  Vid nykundbearbetning säljer du in vårt koncept och förhandlar fram avtal, huvudsakligen genom egen bearbetning.  Du analyserar och identifierar kundens behov och paketerar erbjudanden. Relationen med kunden är det viktigaste för oss och du har såklart en hög servicenivå i både tillgänglighet och återkoppling.

När det gäller att vårda befintliga partners är uppdraget att se till att våra kunder utvecklas, d v s att proaktivt driva tillväxt genom att erbjuda stöd till partnern i försäljningsarbetet och i produktutveckling. Det kan vara försäljningsaktiviteter som kampanjer, bygga relationer, följa upp och utvärdera lönsamheten i avtal samt se till att produkten är konkurrenskraftig. I rollen ingår även en del administration såsom rapporter och uppföljningar.  

Arbetet som affärsutvecklare för Allianser är varierat. Du arbetar utifrån kundens helhetsbehov och blir involverad i allt från utskick och kampanjer till tuffa förhandlingar med koncernledning på global nivå. Du är inte rädd för att prata med kunder på olika nivåer. 

Som person är du:


• Social och kommunikativ
• Självgående och driven
• Lyhörd och prestiglös

Din bakgrund:

Du har en högskoleutbildning samt god förhandlingsvana, erfarenhet av säljarbete med dokumenterat bra säljresultat. Du blir extra intressant för oss om du har erfarenhet av storkundsbearbetning inom finansiella tjänster och har erfarenhet av CRM-arbete.

Det är viktigt att du kan uttrycka dig på affärsnivå i tal och i skrift på svenska och engelska. Det är även meriterande om du behärskar något av de övriga nordiska språken i tal och skrift. Du behöver ha körkort. 

Tjänsten är ett föräldravikariat på heltid i ca 1 år och är placerad i Helsingborg, Väla Norra. Tillträde senast den 1 augusti 2015.

Frågor kring tjänsten? Kontakta Joakim Wallin, Head of Cards, tel 0736443356 eller Rune Selstad, allianser, tel 0736612029.

Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev senast den 24 april. Intervjuer och urval sker löpande, varför tjänsterna kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.

Om Resurs Bank:

Resurs Bank ingår i Resursgruppen som erbjuder bank- och finanstjänster samt försäkringsprodukter till detaljhandel, privatkonsumenter och företagskunder i Norden och delar av Europa. Resurs grundades 1977 och består idag av företagen Resurs Bank och Solid Försäkringar och Resursgruppen ägs av Nordic Capital Fund VII och Waldir AB. Totalt arbetar drygt 600 medarbetare inom Resurskoncernens företag i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Läs gärna mer på http://resursbank.se och http://solidab.se

Kontaktpersoner på detta företaget

PernillaKlein, Marknadsutvecklare

PetraBergqvist, HR Business Partner
042-38 20 05
RickardBöös,
042-450 33 66
EvaEngström, Gruppchef
042-38 32 56
JanNågård, Ansvarig Green Business
0728-533262
MattiasCallisen,
042-382031
MirkoPaspalj,
0736-44 32 47
IldiTuranji,
042-4504079
SandraBryngson,
042-450 32 87
SusanneAxelsson,
042-382044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Resurs Bank
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 2 april 2015

Besöksadress

Backaplan Deltavägen 6
None

Postadress

Ekslingan 9
Helsingborg, 25024

Liknande jobb


19 november 2024

Key Account Manager Asia

19 november 2024