RESURS BANK - Teamlead Borås

Arbetsbeskrivning

Resurs Bank är en av Nordens mest snabbväxande banker och vår vision är att vara Nordens ledande nischbank. Därför söker vi nu en Teamlead till Business Support, företagets största avdelning. Hos oss går det fort och du kommer att lära dig nya saker varje dag. Vi siktar också på att vara nordens bästa arbetsplats och erbjuder ett arbete med korta beslutsvägar, högt i tak samt goda utvecklingsmöjligheter. Intresserad och passar in på tjänsten vi beskriver nedan? Ansök idag!

Vi är marknadsledande inom finansiering för detaljhandeln. Några av våra största samarbetspartners inom finansiering i butik/e-handel är kedjor som SIBA, Bauhaus, NetOnNet, SOVA, Ticket, Hornbach, BMW och MIO. Resurs Bank erbjuder även sparkonton och lån, betal- och kreditkortet Supreme Card samt företagstjänster som fakturaköp och fakturabelåning.

 

Vem är du?
Du är affärsorienterad med ett tydligt fokus på våra kunder. Ett engagemang för företaget, ditt arbete, gruppen och dess resultat driver dig framåt. Du kan snabbt och effektivt ta beslut, har mod att ta risker för att utveckla avdelningen. Genom att inge förtroende främjar du samarbete och öppen kommunikation. Du brinner för ditt uppdrag, tar ansvar och utstrålar energi. Genom att brinna för att utveckla dig själv, din grupp och organisationen i helhet skapar du en miljö där alla gör ditt bästa. I rollen är det även viktigt att du är tydlig i din kommunikation och handlingskraftig i ditt agerande.


Vad har du gjort innan?
Du har gymnasieexamen med dokumenterat goda betyg och du är van att arbeta vid en dator. Du har erfarenhet av ledarskap och att leda en grupp mot uppsatta mål. I rollen är det viktigt att du har en god kommunikationsförmåga och kan uttrycka dig professionellt och tydligt i tal och skrift. Du har även grundläggande kunskaper i engelska. Det är meriterande om du har arbetat med försäljning per telefon.


Vad kommer du att arbeta med?
Tjänsten består av 50% operativt arbete som kan bestå av inkommande telefoni och administrativa uppdrag inom teamet. Utöver det bidrar du med support och specialkompetens kring teamets produkter och system. Du har ansvar för teamets produktion i enlighet med de mål som sätts av Business Support och tillsammans med Group Manager. Du följer dagligen upp teamets och Handläggarnas prestation (t ex effektivitet, kvalitet, kundupplevelse, försäljning) för att på bästa sätt utbilda, coacha och förbättra prestationen. Arbetstiderna varierar och är förlagda dagtid, kvällar och helger.


Tjänsten gäller heltidsanställning med start i början av september. Intervjuer och urval sker löpande, tjänsterna kan därför komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.

Om du har frågor angående tjänsten kontakta mari.gester@resurs.se 

 


The Resurs Group, which operates through its subsidiaries Resurs Bank and Solid Insurance, is the leader in retail finance in the Nordic region, providing payment solutions, consumer loans and niche insurance products. Resurs has, since the foundation in 1977, established a base of more than 1,000 retail partners, totalling more than 30,000 stores. As a result, Resurs has created a customer base of approximately 5 million customers in the Nordic region. Resurs Bank has had a banking license since 2001 and is subject to the supervision of the Swedish Financial Supervisory Authority. The Resurs Group has operations in Sweden, Denmark, Norway and Finland. At the end of 2014, the Resurs Group had approximately 680 employees and a total loan portfolio of approximately SEK 14 billion.

Kontaktpersoner på detta företaget

PernillaKlein, Marknadsutvecklare

PetraBergqvist, HR Business Partner
042-38 20 05
RickardBöös,
042-450 33 66
EvaEngström, Gruppchef
042-38 32 56
JanNågård, Ansvarig Green Business
0728-533262
MattiasCallisen,
042-382031
MirkoPaspalj,
0736-44 32 47
IldiTuranji,
042-4504079
SandraBryngson,
042-450 32 87
SusanneAxelsson,
042-382044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Resurs Bank
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enl. avtal
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 14 juni 2016

Besöksadress

Backaplan Deltavägen 6
None

Postadress

Ekslingan 9
Helsingborg, 25024

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024