Resurs enhetschef till bostad med särskild service, stadsområde Nordost

Resurs enhetschef till bostad med särskild service, stadsområde Nordost

Arbetsbeskrivning

Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Förvaltningen för funktionsstöd bedömer behov och ger stöd till de som har rätt till det. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra.
Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra.
Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
I stadsområde nordost expanderar vi och behöver utöka antalet chefer samtidigt som en i gänget går på en föräldraledighet. Ett mål för stadsområde nordost är att vi arbetar tillsammans på ett likvärdigt sätt. Vi söker nu en enhetschef som vill vara med att utveckla stadsområdet.
Enhetschefen som vi söker kommer ha ett särskilt uppdrag. Tjänsten innebär att du går in vid ordinarie enhetschefs frånvaro eller avlastar ordinarie enhetschef vid hög arbetsanhopning. Du är också ett stöd till kollegor i samband med uppstart av nya boenden.
Tjänsten innebär att du är underställd en av verksamhetscheferna, som har ett tätt samarbete med stadsområdets andra verksamhetschef. I stadsområde Nordost arbetar vi utifrån ett tillitsbaserat arbetssätt och lägger stor vikt vid samarbete och att tillsammans ta ansvar för helheten.

Som enhetschef har du övergripande ansvar för verksamheten som innebär personal-, arbetsmiljö- och budgetansvar. Du ingår i nätverk för att utveckla viktiga frågor gällande målgruppen. Du deltar även i verksamhetsutveckling och kvalitetsarbete. För att ge goda förutsättningar för ditt ledarskap har du stöd av verksamhetsutvecklare, metodutvecklare, stödpedagoger, ekonom och HR-specialist samt schemaplanerare.

Välkommen med din ansökan!

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du tar initiativ och kan sätta den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang.

För tjänsten krävs högskoleutbildning som beteendevetare, socionom eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig. Du ska också tidigare ha arbetat som chef med verksamhet/budget- samt personal- och arbetsmiljöansvar. Det är också meriterande att du har tidigare arbetat inom funktionsstödsområdet och/eller dygnet-runt-verksamhet. Det är även meriterande om du har erfarenhet av samsjuklighet samt neuropsykiatri. Du har erfarenhet av samverkan inom offentlig verksamhet.

Du ska ha goda kunskaper om gällande lagstiftning i arbetet kring personer med olika funktionsnedsättningar.
Det är viktigt att du har god datavana och förmåga att ta till dig nya datasystem och har idéer om hur verksamheten kan utvecklas i en digital tid.

Du kan uttrycka dig obehindrat i tal och skrift på svenska och har förmåga att delge information på ett tydligt sätt så att du kan anpassa din kommunikation efter situation och mottagare.

Du motiveras av tydligt definierade mål och har förmåga att omvandla dessa till en konkret handling. Med fokus på målet kan du omprioritera arbetet vid ändrade förutsättningar eller behov.

ÖVRIGT
Bifoga studieintyg eller examensbevis på efterfrågad utbildning.
I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:
- Trygg anställning med goda anställningsvillkor
- Heltid med möjlighet till deltid
- Introduktion vid nyanställning
- Kompetensutveckling
- Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


Enhetschef till avdelningen för boende och korttid 2

Enhetschef till avdelningen för boende och korttid 2

14 november 2024

Enhetschef Pool

Enhetschef Pool

14 november 2024

Enhetschef inom Funktionsstöd, Kramfors kommun

Enhetschef inom Funktionsstöd, Kramfors kommun

14 november 2024