OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Resurskoncernen erbjuder ett attraktivt produkt- och tjänsteutbud till detaljhandel, konsumenter och företag i hela Norden och delar av Europa. Resurskoncernen, som idag har ca 500 medarbetare, består av Resurs Bank och Solid Försäkringar.
För Resurs Banks del innebär det att vi specialiserar oss på att erbjuda säljstödjande krediter till detaljhandeln, likviditetsskapande lösningar till företag samt attraktiva räntor på sparande. Vi är ett entreprenörsdrivet företag som ställer höga krav på våra medarbetare men vi ger också en stor frihet för individen att kunna utvecklas.
Om tjänsten
Som marknadsdatabasanalytiker arbetar du med att utföra kundanalyser, kampanjselekteringar samt uppföljningar och rapporter i marknadsdatabasen. Ditt fokus är att skapa affärsnytta för bolaget eftersom analyserna ligger till grund för marknadsföring och försäljning av bankens produkter.
Dina beställare finns på många olika funktioner inom bolaget vilket också innebär att analyserna som efterfrågas varierar i både innehåll och omfattning. Några exempel; ledningen inom banken efterfrågar rapporter att använda som underlag för vidare satsningar, marknadsavdelningen vill ha ett nytt scorekort för kampanjurval, säljare önskar uppföljning av en kampanj och information om beteendet i olika kundsegment. Att vara analytiker innebär att förvalta det arbete vi redan gör men också att utveckla analysfunktionen vidare för framtiden vilket bland annat innebär att arbeta fram helt nya scorekort och göra prognostiseringar. Arbetet sker huvudsakligen i I Marketer (Alteriandatabas) men också i Qlik View och Microsoft Office.
Din profil
Du har högskoleutbildning inom ekonomi, statistik eller matematik. Du har också goda kunskaper i Microsoft Office, framförallt Excel. Eftersom rollen är central för bankens kampanjer till konsumentmarknaden är det ett plus om du har dokumenterad erfarenhet av marknadsföring och försäljning. Arbetet sker i huvudsak via databaser – så har du tidigare erfarenhet av databashantering är det bra.
Du tänker logiskt och problemlösande. Du har förmåga att utifrån en stor datamängd bryta ut väsentligheterna och se samband utan att för den skull fastna i detaljer. För att lyckas med detta krävs det att du arbetar noggrant, strukturerat och är självgående. Du är nyfiken noggrann. Dina personliga egenskaper och ditt intresse för databasarbete väger tungt i urvalsprocessen.
Det är också viktigt att du trivs med att befinna dig i en miljö där det händer mycket och där riktlinjerna snabbt kan förändras. För din del innebär detta att du hela tiden måste vara beredd att anpassa dig till nya förutsättningar och ha förmåga att tänka om.
I denna rekrytering arbetar vi med löpande urvalsarbete och att ett första urval sker före sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
PernillaKlein, Marknadsutvecklare
PetraBergqvist, HR Business Partner
042-38 20 05
RickardBöös,
042-450 33 66
EvaEngström, Gruppchef
042-38 32 56
JanNågård, Ansvarig Green Business
0728-533262
MattiasCallisen,
042-382031
MirkoPaspalj,
0736-44 32 47
IldiTuranji,
042-4504079
SandraBryngson,
042-450 32 87
SusanneAxelsson,
042-382044