Resurs och personaladministratör till internationellt företag!

Resurs och personaladministratör till internationellt företag!

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av administration och personalplanering? Vill du arbeta i en högteknologisk miljö med härliga kollegor inom en av världens mest exklusiva arbetsgivare? Då erbjuds du nu årets möjlighet!

Vi söker nu en Field Service Manpower planner, åt en internationell kund baserad i Finspång.

Om uppdraget
I rollen som Service Manpower planner", är din utmaning att ta emot och analysera förfrågningar om resurs, kompetens och personalbehov, för att sedan allokera korrekt kompetens, resurs och personal mot dina intressenters behov. De intressenter du kommer att arbeta mot varierar, men framför allt kommer ditt dagliga arbete kretsa kring att bistå projektledare och projektledningsgrupper i deras behov av resurser och personal. Dessa ledare och grupper kan vara både interna samt externa mot företaget, vilket kommer innebära gränsöverskridande samarbeten mellan både avdelningar organisationer. Givetvis förväntas du även delta i organisationens förbättringsarbeten. Du erbjuds helt enkelt ett omväxlande arbete i en dynamisk vardag, full med möjligheter. Enbart du sätter dina gränser!

Arbetsuppgifter:
• Analysera intressenters förfrågningar om kompetens och personalresurser samt tilldela förfrågade resurser efter behov
• Skapa inköpsrekvisition vid behov av entreprenör eller annan regional resurs.
• Bistå vid allmänadministration
• Fakturering
• Ständigt arbeta med förbättringsarbeten och vara stöttande mot andra avdelningar

Om företaget
Organisationen är ett ledande globalt företag inom teknik, och erbjuder kvalitet, innovation och teknikkompetens i framkant. Organisationen omsätter globalt cirka 75 miljarder euro, i Sverige ca 1,4 miljarder Euro.

Vid driftenheten i Finspång och Trollhättan, arbetar idag ca 2000 anställda och verksamheten 6 miljarder kronor. Kärnan i verksamheten är utveckling, konstruktion och produktion sa/mt försäljning av gas- och ångturbiner.

Om dig
Vi söker dig som är driven, professionell och välorganiserad, med en fallenhet för problemlösning. Du har lätt för att analysera och bryta ner problem, för att sedan hitta en lösning. Utmaningen i problemlösning är helt enkelt något som motiverar dig. Samtidigt är du även van vid att hålla i gång flera projekt samtidigt, många bollar i luften är vardag för dig. Givetvis är du även skicklig på att kommunicera, skriftligt och muntligt. Troligen har du en bakgrund inom administration, kanske genom arbete eller YH utbildning?

Kvalifikationer:
• Minimum gymnasiekompetens (gärna YH utbildning inom administration eller personalplanering)
• Erfarenhet av relevant arbetslivserfarenhet (ex administration eller personalplanering)
• Välorganiserad och van vid att skapa struktur
• Flytande i svenska och engelska (tal och skrift)

Meriterande:
• Erfarenhet av att strukturera och hålla i gång samt hantera flera projekt samtidigt

Villkor
Under uppdraget kommer du vara en del av vår kunds driftenhet anställd som konsult via Adecco, med goda möjligheter till förlängning och på sikt tillsvidareanställning.

Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid, visstid - 6 månader med goda förutsättningar till förlängning.
Ort: Finspång
Lön: Enligt överenskommelse
Urval: Sker löpande

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Robin Hermansson, robin.hermansson@adecco.se.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Urval sker löpande, ta chansen, ansök idag!

Sökord
Resurs och personaladministratör till internationellt företag!, Administratör till global kund, Field Service Manpower Planner, Administratör, Personalplanering, Finspång, Adecco

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 augusti 2022
  • Ansök senast: 29 september 2022

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024