OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: ca. 12 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Uppdragsstart: Enl. ök.
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Bakgrund
- Kunden söker en erfaren program-/projekt administratör som ska bistå division System med koordinering och planering av resurser i projekt, både på kort sikt och på lång sikt. Syftet är att påvisa och följa upp resursbehov och därigenom möjliggöra för resursägare, projektledare, delportföljansvariga och portföljägare att vara proaktiva i sin planering och anskaffning av resurser.
- Uppdraget kan även innebära att administrativt assistera program/projekt/projektkontoret samt leda uppdrag inom enheten Systemprojekt.
Uppdragsbeskrivning
För att passa i rollen bör du som person:
- Vara van att navigera och prioritera mellan olika intressenters behov
- Kunna tydligt kommunicera divisionens resurslägesstatus - nuläge, framdrift och överskådlighet för resursforum/program- och portföljstyrgrupper
- Känna dig bekväm i att hålla och leda forum med flera ledningspersoner och stötta i att driva fram kort- och långsiktiga lösningar.
- Ha en god administrativ och självledande förmåga för att arbeta proaktivt genom att löpande flagga resursprocessens hinder, flaskhalsar och förseningar inom divisionen och portföljen i ett tidigt skede
Arbetsuppgifter:
- Ansvarar för att sammanställa och aggregera resursinformation samt samordna och driva resursavstämningsmöten med resursägare inom divisionen
- Skapa ordning och reda genom strukturerad och noggrann administration med hög servicegrad
- Delta och driva utveckling av resursallokeringsprocessen såväl inom divisionen samt i samarbete med övriga divisioner
- Följer upp att förfrågan och tilldelning görs, genom dialog med resursägare och IT-förvaltningsobjekt
- Följer upp att förfrågan och tilldelning görs, genom dialog med resursägare och verksamhetsprogram/projekt
- Kortsiktig: Hålla regelbundna resursavstämningsmöten avseende IT-förvaltningsportföljen och verksamhetsportföljen (med portföljansvariga
- Långsiktigt: Hålla regelbundna resursavstämningsmöten avseende program/projekt med resursägare inom divisionen
- Medverkar vid portföljberedningsmöten inom delportföljen
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Gymnasieexamen. Kunden kan på begäran kräva in bevis för utbildning eller certifikat.
- Minst 5 års dokumenterad arbetslivserfarenhet av att stödja, koordinera och samordna komplexa program/projekt (många parallella projekt, många interna och externa intressenter) i rollen som program-/ projekt-administratör, projektkoordinator eller annan motsvarande roll.
- Minst 3 års erfarenhet av praktisk tillämpning av processer och verktyg inom program- och projektstyrning.
- God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Aktuell erfarenhet av att ha arbetat för ett statliga verk eller myndigheter är meriterande.
- Aktuell arbetslivserfarenhet av resursallokering och resursplanering i en större organisation.
- Aktuell erfarenhet av att ha arbetat med PPS som projektstyrmodell.
- Aktuell erfarenhet av att ha arbetat med Projektverktyget från Antura.
Annat
Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju:
- God samarbetsförmåga och initiativförmåga
- Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
- Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation
- Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende
- Arbetar självständigt och målinriktat
- Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter
- Förmåga att samverka med flera grupperingar och kompetenser arbeta i grupp
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström