Resursallokeringsansvarig med god administrativ och självledande förmåga...

Resursallokeringsansvarig med god administrativ och självledande förmåga...

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: ca. 1 år
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Uppdragsstart: Enl. ök.
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Bakgrund

Kunden söker en Resursallokeringsansvarig som ska bistå division System med koordinering och planering av resurser i projekt, både på kort sikt och på lång sikt. Syftet är att påvisa och följa upp resursbehov och därigenom möjliggöra för resursägare, projektledare, delportföljansvariga och portföljägare att vara proaktiva i sin planering och anskaffning av resurser.

Uppdragsbeskrivning

I rollen som Resursallokeringsansvarig kommer du, på daglig basis, föra diskussioner med resursägare och projektledare för att kunna upprätthålla och underhålla verksamhetsportföljen utifrån ett resursperspektiv. Det ingår även att förbereda och moderera de fora som behandlar projektplanering och resursallokering.

Arbetsuppgifter:

- Ansvarar för att sammanställa och aggregera resursinformation samt samordna och driva resursavstämningsmöten med resursägare inom divisionen.
- Vid behov administrativt stötta resursägare och projekt-/programledare i resursallokeringsprocessen. Initialt kommer det att vara ett större behov av administrativt stöd.
- Delta och driva utveckling av resursallokeringsprocessen såväl inom divisionen samt i samarbete med övriga divisioner.
- Följer upp att förfrågan och tilldelning görs, genom dialog med resursägare och IT-förvaltningsobjekt
- Följer upp att förfrågan och tilldelning görs, genom dialog med resursägare och verksamhetsprogram/projekt.


Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Högskoleexamen eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt
- Minst 5 års, för rollen, relevant arbetslivserfarenhet
- Minst 1 års aktuell arbetslivserfarenhet av resursallokering och resursplanering i en större organisation
- Minst 1 års aktuell arbetslivserfarenhet av projektarbete enligt standardiserat ramverk, exempelvis PPS.
- Minst 1 års praktisk och aktuell erfarenhet av att ha arbetat med projektverktyg/resursallokeringsverktyg
- God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska


Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Aktuell erfarenhet av att ha arbetat för ett statliga verk eller myndigheter är meriterande.
- Utbildad i PM3, via ett ackrediterat utbildningsinstitut.
- Utbildad i en projektstyrningsmodell, via ett ackrediterat utbildningsinstitut.
- Erfarenhet av att ha jobbat som projektledare eller projektkoordinator inom större program där flera intressenter och funktioner ingått.


Annat

Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju. Kunden förbehåller sig rätten att kontakta egna relevanta referenser (än de som leverantören själv angivit) för att säkerställa uppfyllande av krav.

- God samarbetsförmåga och initiativförmåga
- Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
- Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation
- Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende
- Arbetar självständigt och målinriktat
- Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter
- Förmåga att arbeta i grupp
- Förmåga att samverka med flera grupperingar och kompetenser


______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.


Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 februari 2022
  • Ansök senast: 11 februari 2022

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


HR-chef till Ulricehamns kommun

HR-chef till Ulricehamns kommun

8 september 2023

HR-ansvarig till Maskinia

HR-ansvarig till Maskinia

7 september 2023

Personalchef

Personalchef

6 september 2023

Biträdande personalchef

Biträdande personalchef

6 september 2023