Resursbank timvikarie

Resursbank timvikarie

Arbetsbeskrivning

Kan du hjälpa till?
Med anledning av coronaviruset skulle vi kunna hamna i ett läge då vi tillfälligt behöver fler medarbetare inom vård och omsorg. Vi är inte där än, men vi behöver vara förberedda för en sådan situation.

Om ett behov uppstår, vilket vi inte kan förutse, kommer vi att gå igenom ansökningarna och matcha med våra verksamheters behov. Det är med andra ord inte garanterat att våra verksamheter har behov av din insats. Blir du aktuell så sker tillträde omgående eller enligt överenskommelse.

Alla kan söka, du behöver inte ha någon speciell utbildning eller tidigare erfarenhet. Det vi vill är att du är öppen, nyfiken och gillar att jobba med människor.

ARBETSUPPGIFTER
I arbetet möter du människor som på grund av olika funktionsnedsättningar eller ålder har svårt att klara de dagliga sysslorna i sin vardag. Arbetet består av såväl serviceinsatser som omvårdnadsinsatser och delegerade HSL-uppgifter.

Övergripande mål är för våra verksamheter är att ge god vård och omsorg, att utifrån vår värdegrund lägga fokus på varje individs rätt till bland annat självbestämmande, trygghet, gott bemötande, respekt för privatliv och personlig integritet.

Arbetet innebär obekväm arbetstid fördelat på dag, kväll, natt och sovande jour-pass beroende på arbetsplats.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är ansvarsfull, har en positiv inställning och har ett gott bemötande såväl mot brukare som kollegor. Du ska ha ett genuint intresse av att arbeta med människor och ha brukarens bästa i fokus.
Du bör ha goda kunskaper i svenska så väl tal som skrift samt datorvana.

Vi ser gärna att du har erfarenhet och eventuellt utbildning inom vård och omsorg. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Inom vissa enheter är körkort ett krav samt att man kan cykla.

ÖVRIGT
Vi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryteringssystem som du når via länken under "ansökan". Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare och rekryterare.

Vid eventuell intervju skall detta finnas med:

• Belastningsregister, länk; https://polisen.se/Service/Blanketter/Blanketter-belastningsregistret/blankett-4427-hvbhem-belastningsregistret/

Kontaktpersoner på detta företaget

Personalchef Anne Enström
0143-150 80
Bemanningsplanerare Anneli Tibblin
0143-15000
Nås via kommunens växel
0143-150 00
Bemanningsenheten

HR-chef Charlotte Träff
0143-150 31

Sammanfattning

Besöksadress

59280 Vadstena
None

Liknande jobb


28 november 2024

28 november 2024

28 november 2024