OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20220341
Arbetsuppgifter
Då en av våra duktiga resurschefer går vidare till ett nytt uppdrag som metodutvecklare i Helsingborg söker vi en efterträdare. Är du en erfaren chef och vill anta ett spännande och varierande uppdrag?
Som en av våra resurschefer kommer du att ersätta sektionschef vid vakans/frånvaro och därmed leda och fördela arbetet i verksamheten. Du ansvarar då för verksamhetens ekonomi-, personal- och arbetsmiljö samt den administration som kommer med dessa ansvarsområden under en tidsbegränsad period.
Du kommer att arbeta med alla verksamhetsavdelningarna på förvaltningen vilket innebär att du kommer arbeta inom både LSS, socialpsykiatri daglig verksamhet, personlig assistans och i förekommande fall inom myndighet och HSL-organisationen.
Uppdraget kan även innebära att du:
• Tillfälligt avlastar chefer med olika punktinsatser, exempelvis tar över någon eller några administrativa uppdrag vid temporär hög belastning.
• Om en extraordinär händelse inträffar i en verksamhet går du in och tar över de löpande arbetsuppgifterna medan aktuell sektionschef arbetar med det inträffade.
Du har stöd i ditt uppdrag från din chef, kollegor, chefsstöd och utvecklingssekreterare samt från förvaltningens stabsavdelningar.
Kvalifikationer
Du som söker ska ha universitets- eller högskoleexamen 180hp (minst kandidatexamen) inom det beteendevetenskapliga området, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant. Har du genomgått ett ledarutvecklingsprogram är det meriterande.
Vi vill även att du har minst tre års chefserfarenhet inom LSS eller SoL och du behöver ha erfarenhet av rekryteringsarbete.
Har du erfarenhet av arbete inom LSS, socialpsykiatri, HSL eller myndighetsutövning i andra roller än som chef är det meriterande.
Du är van vid samverkan/samarbete med olika myndigheter och organisationer och har god vana av arbete med olika IT-verktyg och rapporterings- och uppföljningssystem.
Vi söker dig som är flexibel, trygg i ditt ledarskap och som utmanas av en föränderlig vardag. Du uppskattar nya sammanhang och vill bidra med din kompetens. Andra kompetenser och erfarenheter som vi tror bidrar till framgång i uppdraget är att kunna samarbeta och kommunicera bra med andra. Du har också förmågan att strukturera, organisera och prioritera aktiviteter effektivt och du kan lätt förhålla dig till ändrade omständigheter. Har du dessutom ett prestigelöst förhållningssätt, är analytisk och ser sakers långsiktiga betydelse är du absolut den vi söker.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om arbetsplatsen
Idag arbetar sju resurschefer med uppdrag att täcka upp vid ordinarie chefs frånvaro. Organisatoriskt är resurscheferna placerade på HR-avdelningen under enheten för administration och bemanning. Din ordinarie placering är på Fänriksgatan 1 i Malmö med en plats i ett öppet kontorslandskap. Dina uppdrag kommer att ta dig runt Malmö då vi har verksamheter i hela staden. Detta kan innebära att du temporärt har din arbetsplats förlagd utanför Fänriksgatan 1.
Vi tillämpar flextidsavtal och erbjuder friskvårdsbidrag samt möjlighet att semesterväxla. I funktionsstödsförvaltningen och Malmö stad erbjuds även kommungemensam arbetsmiljöutbildning, mentorskap och ledarskapsdagar.
I funktionsstödsförvaltningen arbetar drygt 3000 medarbetare med att tillsammans skapa och utveckla ännu bättre stöd och service till personer med funktionsnedsättning. Våra verksamheter finns inom LSS, socialpsykiatri, personlig assistans, ledsagare och avlösare och hälso- och sjukvård. Även svårt sjuka barn som vårdas i hemmet ingår i vårt uppdrag. Vi arbetar för allas rätt till god hälsa, möjlighet till arbete och sysselsättning och att kunna delta i samhället utifrån sina förutsättningar. Var med och skapa ett meningsfullt och gott liv för Malmöbor med psykisk, intellektuell eller fysisk funktionsnedsättning!
Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.
Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb
Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Snarast
Övrigt
I denna rekrytering har vi valt att utesluta det personliga brevet i ansökningsförfarandet för att än mer säkerställa en kompetensbaserad rekryteringsprocess. Vi ber dig därför att endast bifoga CV i din ansökan.
Före erbjudande om anställning ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas tillsammans med giltig fotolegitimation.
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov. Befattningen ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver tas i anspråk av i kommunen redan anställd personal. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om specifika jobb besvaras av kontaktpersonen som anges i annonsen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98