Resursenhetschefer inom Äldreomsorgen

Resursenhetschefer inom Äldreomsorgen

Arbetsbeskrivning

Majorna-Linné är Göteborgs folkrikaste stadsdel med cirka 64 000 invånare. Med närheten till både hamn och grönområden, den gamla bebyggelsen och det rika kulturutbudet, är det en attraktiv del av staden att leva och vistas i.
Stadsdelsförvaltningen i Majorna-Linné har cirka 1800 anställda. Här arbetar vi inom verksamheter som individ- och familjeomsorg, kultur och fritid, hälso-sjukvård och social omsorg om äldre och personer med funktionsnedsättning. Med engagemang och nytänkande gör vi stor skillnad för många. Göteborgs stads stadsdelsorganisation är under genomlysning som ett led av stadens behov av ständiga förbättringar.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu två resursenhetschefer till områdena Hemtjänst samt Vård och omsorgsboende i Majorna-Linné. Båda tjänsterna är tidsbegränsade med start 1 augusti 2020 (eller enligt överenskommelse) fram till årsskiftet.

Som resursenhetschef kommer du att täcka upp vid ordinarie enhetschefs semester eller sjukfrånvaro. I din roll ansvarar du för verksamhetens innehåll och kvalité, ekonomi, personal och arbetsmiljöfrågor. Enhetschef leder och samordnar de olika professionerna i teamet, arbetar med teamutveckling samt ger medarbetarna möjlighet till delaktighet och inflytande. Tillsammans med medarbetarna verkställer man beviljade insatser och arbeta för att våra brukare får vård och omsorg av bästa kvalité. Du ger service, information och stöd och skapar goda relationer med brukare, närstående och organisationer. Du kommer att ingå i en ledningsgrupp med kunniga och engagerade kollegor. Tillsammans formar och utvecklar vi verksamheten.

I arbetet ingår att hjälpa till med att slutföra/utreda avvikelser, avsluta/utreda tillbud och arbetsskador. Vi kommer även att behöva hjälp med att strukturera upp vår telefonhantering och övriga liknande uppdrag.

Du kommer även att vara oss behjälplig att förbereda inför flytten till den nya förvaltningen: äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen.


KVALIFIKATIONER
För tjänsten krävs Socionom/Sociala omsorgsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer vara relevant för uppdarget. Vi ser gärna att du har chefserfarenhet där personal-, ekonomi och arbetsmiljöansvar har ingått.

Som ledare har du ett öppet sinne samt en stark vilja att utveckla verksamheten, medarbetare och dig själv. Du har förmåga att prioritera ditt arbete, se lösningar, visa handlingskraft och fatta beslut. Du inspirerar till engagemang, tillför energi och skapar glädje i arbetet. Du värnar om goda relationer till brukare, anhöriga och medarbetare samt har lätt för att samarbeta. Du är trygg i dig själv och representerar verksamheten och kommunen på ett tydligt sätt.


ÖVRIGT
Intervjuer kommer att hållas 13, 15 samt 16 juli.

När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringsystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Göteborgs Stad har upphandlade avtal.

Sammanfattning

Liknande jobb


Biträdande verksamhetschefer till Nacka seniorcenter

Biträdande verksamhetschefer till Nacka seniorcenter

20 december 2024

Enhetschef till hemtjänst Wieselgrensplatsen

Enhetschef till hemtjänst Wieselgrensplatsen

20 december 2024

12 december 2024

12 december 2024