Resurskonsult inom Elberedskap

Resurskonsult inom Elberedskap

Arbetsbeskrivning

Resurskonsult inom Elberedskap, nivå 3 – till myndighet
Uppdragsbeskrivning
Tillsammans med medarbetare inom Elberedskap handlägga, utreda och analysera ärenden inom elberedskap. I hanteringen av ärenden sker kontakt med nätbolag, producenter och produktleverantörer. Genomföra tekniska analyser och utredningar. Gå igenom och bedöma remisser utifrån ett elberedskapsperspektiv.
Uppdraget avser att utföras av en resurskonsult, en tjänst som utförs av en Konsult i syfte att ge förstärkning till myndigheten i det löpande arbete som utförs.
Utförandet av dessa tjänster leds och styrs av Myndigheten.
Beskrivning av nivå 3: Hög kompetens och utbildning inom aktuellt området. 5-9 års erfarenhet inom området, har deltagit i eller utfört ett flertal liknande uppdrag inom aktuellt område med hög kvalitet. Är förebild för andra konsulter på lägre nivå. Tar ansvar för delområde, kan leda en mindre grupp.
Arbetsuppgifter för rollen:
– Tillsammans med medarbetare inom Elberedskap handlägga, utreda och analysera ärenden inom elberedskap samt i övrigt utföra andra vid enheten förekommande uppgifter.
– Säkerhetsprövning av leverantör och konsult krävs med anledning av att konsulten kan komma i kontakt med hemliga uppgifter (t.ex. sitta med på möten).
– Processen för upprättande av SUA-avtal och genomförande av registerkontroll beräknas ta ca 8 till 10 veckor från tilldelning av uppdrag, men kan både ta längre och kortare tid.
Krav:
– Högskoleutbildning- elkraftingenjör eller ha likvärdig kompetens/erfarenhet.
– Minst 5 års dokumenterad erfarenhet av elförsörjningen inom distribution anläggningar eller elproduktionsanläggningar för el.
Mervärdeskrav:
– Minst 4 års erfarenhet av projektledning inom distributionsnät och produktionsanläggningar.
– Kunna genomföra analyser och beräkningar.
– Minst 3 års erfarenhet av kontrollanläggningar
– Minst 1 års erfarenhet av uppgifter med anledning av beslut enligt elberedskapslagen
Personliga egenskaper:
– Du ska ha god samarbetsförmåga och initiativförmåga
– Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
– Utåtriktad och tydlig i din kommunikation
– Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende för andra
– Arbetar självständigt och målinriktat
– Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter
– Förmåga att arbeta i grupp
Placering
Sundbyberg. Inrikes resor kan förekomma.
Konsulten kan erbjudas att i viss mån arbeta från eget kontor. Detta beslutas i samråd med kunden./
Period: 01-Oct-2023 – 30-Sep-2024
Goda möjligheter till förlängning.
Omfattning: Heltid, 100%
Hör av dig för frågor till rekryteringsansvarig Ove.ekerbring@prowork.se eller Viktoria.janmicks@prowork.se så berättar vi mer om uppdraget. Du blir anställd av oss på Prowork men jobbar hos vår kund, som i detta fall är en myndighet.


Prowork är ett auktoriserat bemanning och rekryteringsbolag som grundades 2013. Vi erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar och är helhetsleverantörer inom Bygg, industri och fastighetsbranschen varifrån vi har gedigen erfarenhet. Vi ger oss inte förrän våra kunder har fått rätt personal på rätt plats! Kunskap om den bransch vi jobbar med i kombination med ett högt engagemang är vårt signum.
Vi har våra lokaler i Solna och är verksamma inom Stockholm Mälardalen, Göteborg och Malmö. Genom att skicka in dina handlingar till oss på Prowork - så godkänner du vår Integritetspolicy som finns att läsa på www.prowork.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Prowork Bemanning
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 augusti 2023
  • Ansök senast: 16 augusti 2023

Postadress

Rosenborgsgatan 12
Solna, 16904

Liknande jobb


20 november 2024

18 november 2024

18 november 2024